09 – Jak zrušit objednávku na Aliexpress

1 Hvězdička2 Hvězdičky3 Hvězdičky4 Hvězdičky5 Hvězdičky (Hlasů: 356 , Průměr: 4,70)

Abyste mohli zrušit nezaplacenou objednávku, tak se musíte nejprve přihlásit a vstoupit do svých objednávek přes My Orders. Tady uvidíte seznam objednávek, které jste na Aliexpress vytvořili. Vyberte si objednávku, kterou chcete zrušit. Rušit můžete jak objednávku zaplacenou, tak nezaplacenou.

 

Zrušení NEzaplacené objednávky

Nejdříve si ukážeme, jak zrušit nezaplacenou objednávku. V pravé části přehledu objednávek klikněte na Cancel Order (zrušení objednávky). Kliknutím se nám objednávka otevře a vidíte zde její status – Awaiting payment (objednávka čeká na zaplacení). My ji můžeme zaplatit Pay now nebo počkat až se objednávka po 20-ti dnech nezaplacení sama zruší.

aliexpress Jak zrusit objednavku na Aliexpress

V objednávce klikněte znovu na tlačítko Cancel Order a vyskočí Vám okno, kde je potřeba upřesnit z jakého důvodu si objednávku přejete zrušit:

  •  už objednávku nechci, nemám zájem
  •  doba k vyřízení objednávky je příliš dlouhá
  •  prodejce zvýšil cenu v objednávce
  •  prodejce není schopen přepravit mé objednávky podle zvoleného způsobu přepravy
  •  prodejce neodpověděl na mou otázku (týkající se zboží či dopravy)
  •  zboží není na skladě
  •  jiné důvody

 

První dva důvody a jiné důvody nijak neovlivňují činnost prodejce. Uvedením dalších důvodů je však prodejce postihován od Aliexpress.

Vyberete tedy důvod zrušení objednávky a kliknete na Submit. Tím se změní status objednávky na Finished a je tak ukončena.

 

aliexpress Jak zrusit objednavku na Aliexpress 2      aliexpress Jak zrusit objednavku na Aliexpress 3

 

Zrušení zaplacené objednávky

Objednávku jste již zaplatili, ale našli jste výhodnější cenu v SuperDeals. Záleží na tom, v jakém statusu se nyní objednávka nachází. Pokud jsme ji zaplatili před pár minutami či hodinami, stále se ověřuje platba a objednávku zatím zrušit nemůžete. Musíte počkat, až Aliexpress platbu potvrdí a Vám se v přehledu objednávek zobrazí čas pro vyřízení objednávky prodejcem a tlačítko Cancel Order. Musíte si však pospíšit, někteří prodejci mají zboží připravené k odeslání již během schvalování platby a po jejím schválení ihned potvrdí odeslání zapsáním sledovacího čísla. Objednávka je tak již poslaná a nelze ji zrušit. Můžete však zkusit požádat prodejce o její zrušení zprávou v objednávce. Někdy mají prodejci přichystaná sledovací čísla na balíčcích, ale fyzicky mají balíčky ještě u sebe. Prodejce může, ale nemusí vyhovět!!!

Pokud má tedy objednávka platbu schválenou, v přehledu objednávek se objeví tlačítko Cancel Order. Klikněte na něj a zobrazí se Vám objednávka. V objednávce jsou v záhlaví dvě tlačítka – Extend Processing Time (prodloužit dobu k vyřízení objednávky) a Request Order Cancellation (žádost o zrušení objednávky). Klikneme tedy na druhé tlačítko se žádostí o zrušení. Vyskočí Vám stejné okno jako v případě nezaplacené objednávky, vyberete důvod zrušení a opět potvrdíte Submit. V tomto případě se však status objednávky změní na Awaiting Cancellation a informaci, že žádost o zrušení objednávky byla prodejci odeslána a čeká se na její schválení. U objednávky i nadále běží beze změny čas pro její vyřízení. Nyní se ke zrušení objednávky musí vyjádřit prodejce. Ve většině případů však žádosti vyhoví.

 

aliexpress Jak zrusit objednavku na Aliexpress 4

Může se také stát, že se s Vámi domluví na zrušení žádosti. Příkladem z vlastní zkušenosti je kupříkladu objednávka zboží, u kterého byla napsaná doba pro vychystání 7 dnů. Po schválení platby se však u objednávky objevila doba pro vyřízení 21 dnů. Jako důvod zrušení objednávky jsem tedy vybrala, že doba pro vyřízení je příliš dlouhá. Během několika hodin se zprávou ozval prodejce, že zrovna tuto barvu trička má skladem a mohl by ji ihned odeslat. Souhlasila jsem, prodejce žádost o zrušení zamítl a ještě týž den zboží odeslal a napsal mi sledovací číslo.

Sami si ale žádost stáhnout nemůžete.  I když si zrušení rozmyslíte (např. klikli jste na zrušení objednávky, vybrali důvod a poté jste zjistili, že jste vybrali špatnou objednávku  s podobným zbožím). Vždy musíte čekat na reakci prodejce – buď žádost potvrdí nebo zruší.

Nyní když přejdete na přehled objednávek, tak vidíte, že status nezaplacené a zrušené objednávky se změnil na Cancelled Order – Finished. Objednávka tedy byla dokončena zrušením. Pokud jste rušili zaplacenou objednávku, tak se Vám potvrzením zrušení objednávky automaticky vrací peníze zpět na účet. Nemusíme nikde žádat o jejich vrácení. Během několika dnů (nejčastěji do 2 dnů) se Vám peníze připíšou na účet. U objednávky se zobrazí stav Cancelled Order – Closed, což znamená, že objednávka byla uzavřena.