14 – Reklamace aneb jak otevřít spor na Aliexpress

1 Hvězdička2 Hvězdičky3 Hvězdičky4 Hvězdičky5 Hvězdičky (Hlasů: 5 284 , Průměr: 4,90)

Toto video je zaměřené na otevření sporu v případě, že se zásilkou není něco v pořádku. Nebojte se otevřít spor a získat své peníze zpět. Podle tohoto návodu to určitě zvládnete. Reklamace na Aliexpress je férová.

 

Důležitý email od Aliexpress

Nejprve vám ukážu e-mail, který vám chodí od Aliexpress. Takové emaily určitě neignorujte, protože vás upozorňují na to, že Vám bude brzo končit vaše ochranná lhůta Purchase protection, tj. doba, kdy je možné potvrdit přijetí zboží nebo naopak jej reklamovat otevřením sporu kliknutím na Open Dispute. Nebo můžete tuto ochrannou lhůtu prodloužit kliknutím na Request to extend Purchase Protection.

 

Otevření sporu – reklamace

Teď přejdeme na stránky Aliexpress, půjdeme do objednávek a tam si najdete zboží, které chcete reklamovat. Najděte si zboží, na které chcete otevřít spor. Můžete to udělat buď kliknutím na Open Dispute nebo View Detail. Pokud kliknete na Open Dispute, tak se dostanete na stejnou stránku jako kdybyste klikli na View Detail. Zobrazí se Vám číslo objednávky, status, že zboží bylo prodejcem zasláno. A pro Vás důležitý Reminder, kdy Vám končí ochranná lhůta.

 

aliexpress Jak otevrit sport na Aliexpress 2

 

Vyplnění formuláře 

Zobrazí se Vám otázky, na které je potřeba odpovědět, aby reklamace proběhla v pořádku.

1. Pro otevření sporu, odpovězte, zda jste obdrželi svůj balíček Yes nebo No. Pokud kliknete na Yes, rozbalí se Vám další políčka na zaškrtnutí.

2. Napište Vaše řešení

  • Chcete vrátit celou částku peněz Full refund nebo částečné vrácení peněz Partial refund-amount requested.
  • Chcete vrátit zboží zpět prodejci? Poštovné platíte vy. Odpovězte Yes nebo No.
  • Upozornění:
  • Pokud prodejce schválí Váš navrh, tak je spor uzavřen a peníze Vám budou automaticky vráceny.
  • Jestliže jste použili na zboží kupóny, tak čáska za kupóny Vám nebude vrácena.
  • Pokud vypisujete částku např. 4,12 dolarů, tak Vám vyskočí upozornění, že mužete psát pouze číslice 0-9 a místo čárky psát tečku, napíšete tedy 4.12

3. Popište Váš problém. Např., že je tričko roztrhlé, nevypadá jako na obrázku, přišel Vám jen 1 ks atd. Počet znaků se musí pohybovat mezi 4-512.  Please write your request detail Určitě pište Vaše vysvětlení bez háčků a čárek nebo rovnou v anglickém jazyce. 

  • Určitě přidejte fotografie rozpáraného trička nebo šatů, které nevypadají jako na obrázku. Ujistěte se, že obrázek není moc velký, max 2 MB. Důkazů přidejte, co nejvíc přes tlačítko Add Attachments.
  • Pokud chcete prodejci ukázat, že například nesvítí světýlka, tak můžete natočit video o max. velikosti 200 MB přes Add Video.

Až budete mít vše kompletně vyplněné, tak klikněte na Submit. Vyskočí informace, že se čeká na schválení od prodejce a pokud by neodpověděl do 4 kalendářních dnů, tak by byl spor uzavřen v náš prospěch.

          

 

Vyplnění odpovědí v případě, že Vám balíček dorazil.

U první otázky jste zaškrtli, že Vám balíček dorazil a zobrazilo se Vám další množství otázek na vyplnění.

  • Vyberte odpověd, která vystihuje Váš problém (Select your problem from the options below)
    • značka neodpovídá
    • zboží není stejné jako v produktových informacích prodejce
    • velikost neodpovídá
    • barva neodpovídá tomu, co jste si objednali
    • materiál neodpovídá tomu, co má prodejce v produktových informacích
    • váha neodpovídá uvedeným produktových informacím
    • zboží nebylo zabaleno
  • Problém kvality zboží (Quality problems)
    • zboží nefunguje, tak jak by mělo
    • zboží je zrezivělé, vybledlé,..
  • Zničené zboží (Damaged goods)
    • zboží jste obdrželi zničené
    • zboží jste obdržel poškrábané
    • obal zboží byl zničený
  • Zvolená doprava zboží nebyla dle našeho zadání (Shipping method was not as described)
    • Zvolená doprava zboží nebyla dle našeho zadání např. chtěli jste DHL, ale dorazilo klasickou cestou.
  • Nedostatek zboží (Quantity shortage)
    • Balíček byl prázdny
    • v balíčku chybělo zboží
    • v balíčku chyběly doplňky např. nabíječka, pásek, atd.
  • Obdrželi jste padělaný produkt (Received counterfeit goods)
  • U zboží buď neodpovídá materiál, barva, velikost, design nebo vůbec funkce a další. Produkt nefunguje správně nebo má nízkou kvalitu nebo je to padělaný produkt. Já zaškrtnu tu nízkou kvalitu. Potom se tu dále ptají, jestli obdrženého zboží bylo méně, než jste objednali, např. že přišel 1 ks zboží místo objednaných 2 kusů. Nebo zda přijatý balíček nebyl prázdný. Podle toho vyberete, co byl váš problém. Dále jestli to balení přišlo poničené – produkt nebo balení. Další otázka je na logistický problém, jestli byl balíček byl zaslaný špatnou metodou, než jste vybrali. Například DHL, když jste si vybrali free shipping přes někoho jiného. Já mám problém jen s nízkou kvalitou trička.

                     

 

 

Časová osa průběhu reklamace

Na to, jak probíhal k danému zboží se můžete podívat přes objednávky a kliknutím na Your refund progress.

 

POZOR: existuje již nový způsob rešení reklamace:  Návod na novou reklamaci je zde

 

Jak vidíte, reklamace na Aliexpress je možná jednodušší, než v České republice. Dále by Vás mohl zajímat návod Reklamace a uzavření sporu s vrácením části peněz na Aliexpress nebo článek 7 nejčastějších chyb při nakupování na Aliexpress.

A aby pro Vás bylo nakupování na Aliexpress, co nejjednodušší, tak doporučujeme stránky www.AliRecenze.cz. Můžete tam přidávat recenze na zboží zakoupené na Aliexpress. Už teď tam najdete přes 1000 recenzí od ostatních nakupujících. Dále je zde pro Vás připravená rozsáhlá diskuze o Aliexpress. Nemusíte se bát na cokoliv zeptat 🙂 Pokud hledáte ověřené prodávající a produkty, tak ty najdete v sekci produkty na www.CeskyAli.cz. Pro další super tipy a vychytávky o nakupování na Aliexpress se přidejte na FB stránku Aliexpress – Realne fotky & InspirationA jestli Vám nesedla velikost objednaného oblečení nebo jste si jen objednali větší balení doplňků do domu, tak je prodejte v Aliexpress BAZARU na stránce www.AliManiacky.cz.