47. Záruční doba na zboží z Aliexpress

2
3886

Záruční doba je časové období, po které lze uplatnit záruku (odpovědnost za vady prodané věci). V České republice jste zvyklí, že Vám po zakoupení zboží začne běžet záruční doba. ​Ze zákona je tato doba 24 měsíců (2 roky), ale může být i delší, a to v případě, že ji nabízí sám prodejce daného zboží. Pokud například na obalu zboží (nebo v reklamě na něj) najdete delší záruční lhůtu než je zákonná dvouletá, platí údaj na obale. Dvouletá záruka se nevztahuje například na věci, které mají krátkou trvanlivost, například potraviny. Takto to funguje v České republice, ale jak je to se záruční dobou na Aliexpress? Odpověď najdete v našem článku.

 

Jak funguje záruční doba na Aliexpress?

Pro obyvatele České republiky Aliexpress nabízí záruční dobu formou ochrany kupujících a ochranné lhůty. V rámci této ochranné lhůty můžete otevřít spor a získat své peníze zpět. Spor můžete otevřít v těchto případech:

  1. zboží nedorazilo v čase, který uvedl prodávající
  2. zboží neodpovídá popisu prodejce
  3. zboží je nefunkční
  4. zboží není originál, ale pouze replika

 

Co je to ochranná lhůta? 

Je to doba, za kterou by Vám měla být doručená zásilka. Tuto dobu je potřeba hlídat a případně ji u prodejce prodloužit. Reklamaci můžete na Aliexpress otevřít během nebo 15 dní po skončení ochranné lhůty.

Na Aliexpress tedy nemůžete počítat s klasickou záruční dobou, jak jste zvyklí v České republice. Na druhou stranu máte možnost kontaktovat prodejce a prodloužit si ochrannou lhůtu třeba o další dva měsíce. Tím získáte čas na vyzkoušení produktu a v případě potíží můžete zboží reklamovat.

 

Chystáte se nakupovat elektroniku?

V případě, že se chystáte kupovat elektroniku např. robotický vysavač Xiaomi, tak doporučujeme využít prodejce GearBest. Tento prodejce totiž nabízí 365 dní na opravu zboží zdarma. Blíže se tomuto prodejci věnujeme v sekci GearBest na našich stránkách.

 

Které země mohou uplatnit záruční dobu na Aliexpress?

Teď se Vám to bude zdát nefér, ale některé země záruční dobu na Aliexpress mohou aplikovat. Například pro nakupující z Ruska a Ukrajiny platí v rámci záruční doby tyto pravidla: Pokud udělali objednávku na mobilní telefon nebo tablet, tak si mohou vybrat tzv. One year repair warranty service. Jedná se o roční servis v případě poruchy zboží. Tuto záruku nabízí sami prodejci a společnost Wisetech Service, což je poskytovatel záručních služeb. Během této jednoroční záruky si může nakupující z Ruska nebo Ukrajiny nechat opravit telefon nebo tablet v místním servisním středisku za podmínek, které stanoví společnost Wisetech.

Pokud byste nakupovali mobilní telefon nebo tablet ve Francii, Německu, Polsku, Belgii, Itálii nebo Nizozemsku, tak budete mít také jednoroční záruční servis. V tomto případě je tento servis nabízen prodejcem a zastřešuje ho Allianz Global Assistance (s výjimkou zvláštních případů uvedených v podmínkách). S jednoroční zárukou můžete svůj telefon nebo tablet opravovat v místním servisním středisku určeném společností Allianz. Vše musí být v souladu s podmínkami záručního servisu Allianz.

 

Jak zjistím, že se na moji objednávku vztahuje jednoroční záruční doba?

Může se stát, že máte v zahraničí kamaráda nebo se tam chystáte jít studovat či pracovat a budete moct uplatnit tento roční servis. V takovém případě byste měli vědět, kde v objednávkách najdete záruční dobu. Přejděte tedy do My orders a u produktu byste měli vidět napsáno Service: 1 year Warranty.  Ve druhém sloupečku pod Open dispute by mělo být napsáno Warranty Service. Ukázku vidíte na obrázku.

 

img_5d4900d528617

 

Jak postupovat v případě uplatnění jednoročního servisu?

Klikněte na Warranty Service viz předchozí obrázek. Dostanete se na stránku Warranty Service Detail. Zde najdete informace o poskytovateli služeb a záručních podmínkách. V případě, že chcete tedy uplatnit reklamaci, tak klikněte na Apply Warranty.

img_5d4900d5856c2

 

Následně vyplňte požadované informace do formuláře. Je potřeba vyplnit kontaktní adresu a email, vybrat druh problému se zbožím a případě ho slovy popsat. Můžete také nahrát obrázek či video. Potom už stačí dát potvrdit, Submit.

img_5d4900d6097e7

 

Po vyplnění formuláře se rozběhne proces jednoročního servisu. Poskytovatel servisu Vám musí potvrdit přijetí zboží a poté následuje oprava. Proto sledujte aktualizace na Vašem Aliexpress účtu.

img_5d4900d6e5bd2

 

Jakmile Vám dorazí opravené zboží, tak potvrďte jeho přijetí.
img_5d4900d74b519

 

Proč mi byla jednoroční záruka zamítnuta?

Jednoroční záruční servis zahrnuje poruchy elektronických a mechanických zařízení (interní poruchy), ke kterým došlo během běžného používání v dvanáctiměsíčním období, na které se vztahuje záruční servisní smlouva. Nevztahuje se na poškození způsobené člověkem nebo nesprávným používáním. Věnujte pozornost záručním podmínkám ve smlouvě mezi Vámi a poskytovatelem služeb nebo prodávajícím.

 

Co mám dělat když je zboží rozbité/nefunkční během ochranné lhůty 15 dní?

Pokud máte nějaké potíže se zbožím v průběhu 15-ti denní doby od uplynutí ochranné lhůty, tak můžete kontaktovat prodejce nebo otevřít spor. Musíte to hlavně stihnout v rámci řádné ochranné lhůty kupujícího nebo v rámci 15-ti dnů od konce ochranné lhůty.

 

Aliexpress na svých stránkách uvádí, že se snaží o spolupráci s prodejci a poskytovateli služeb, aby zajistili lepší ochranu všech zahraničních transakcí na AliExpress.com. Z našich zkušeností jsme byli vždy spokojeni s vyřízením reklamace na Aliexpress. Hlavně si hlídejte ochrannou lhůtu a případně si ji dostatečně prodlužte. Budeme rádi pokud nám napíšete Vaše zkušenosti s využíváním reklamací v zahraničních e-shopech.

Vaše otázky můžete směřovat buď do komentáře pod článek nebo do diskuze na www.AliRecenze.cz, kde se nemusíte bát na cokoliv zeptat.

Databáze odpovědí Aliexpress

2 KOMENTÁŘE

  1. Přišly my chytré hodinky, do kterých nezaskočí SIM-karta. Reklamovala jsem je – chtějí je poslat zpět.
    Odeslání balíku do Číny ale stojí polovinu toho, co stály hodinky. Nemají nějaké sběrné místo v ČR nebo alespoň Evropě? Nebo opraví mi tu někdo ty hodinky v rámci záruky?

    • pri otevirani sporu je velmi dulezite, aby jste vybrali REFUND ONLY, nikoliv RETURN and refund. Pokud se tam nestalo, zadejte vyreseni sporu bez nutnosti vratit zbozi. Nebo jim napiste na chat.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno