7 nejčastějších chyb při nakupování na Aliexpress

2
7496

Pokračujeme v sérii článků na téma „jak udělat nakupování na Aliexpress“ zábavnější a bezpečnější. Dnes na téma nejčastějších chyb při nákupu. Pokud jste se v některém bodě poznali, nezoufejte, každý z nás se učí a každý z nás jednou s Aliexpress začínal.

DOPORUČENÍ: Pomůcka Aliexpress SuperStar – Pokud nakupujete na Aliexpress, tak nejdůležitejší pomůckou pro nákup je Zobrazení cen v českých korunách, Historie cen, Ověřený prodejce a vyhledávání nejlevnějšího zboží. To vše se Vám zobrazí ve vašem prohlížeči Chrome na počítači po přidání pomůcky – www.alisuperstar.cz . Jak doplněk používat si přectěte v našem článku zde . Doporučujeme všem přidat a používat.

 

Chyba č.1: Potvrzování přijetí zboží před reálným přijetím zboží

Je to jedna z nejčastějších chyb. Toto je veliké NE , při nákupu na Aliexpress . V tomto případě říci – nechtěně jsem to potvrdila, opravdu neobstojí. Samotný Aliexpress se vás minimálně 2x zeptá, zda jste si jisti s potvrzením přijetí zboží – stačí jen číst na co klikáte. Proč je v tom problém? Pokud už jste přijetí zboží potvrdili, v případě, že zboží opravdu nedostanete, nemáte jak otevřít spor a tedy nemáte jak dostat zpět vaše peníze. Myslete na to při dalších nákupech a přijetí zboží určitě dříve nepotvrzujte.

 

Chyba č.2: Nesledujete si ochrannou lhůtu

Je to také jedna z nejčastějších chyb a mnoho nakupujících si důležitost této doby uvědomí až když je pozdě. Ochranná lhůta má praktický název – slouží pro vaši ochranu, ochranu vašich peněz a zboží, za které jste si zaplatili. Sledujte si ji a pokud vám tato doba končí a zboží stále není u vás – požádejte o její prodloužení (v případě, že se Váš balíček dá sledovat a vidíte, že se hýbe) nebo rovnou otevřete spor (v případě, že váš balík nejde sledovat nebo balík leží dlouhou dobu bez pohybu, případně pokud čekáte na balík déle než 60 dní).

Ochranná lhůta pro Vás není důležitá jen před přijetím zboží, ale i po něm. Zboží nejprve zkontrolujte, vyzkoušejte, dejte mu pár dní na zaběhnutí a následně potvrďte přijetí zboží. V případě jakýchkoliv problémů bude otevření sporu pro vás tou nejlehčí formou. Nebojte se prodejce požádat o prodloužení ochranné doby i po přijetí zboží, jen ho seznamte se situací. Prodejci záleží na dobrém hodnocení a určitě s tím nebude mít problém. Přidejte si do svého prohlížeče pomůcku pro nákup na Aliexpress, která Vam bude automaticky hlídat vypršení této ochranné lhůty – www.alisuperstar.cz

 

Chyba č.3: Zmatek v objednávkách

Osobně nakupuji omezené množství věcí najednou. Proč? Protože mám ráda přehled v objednávkách, ráda mám vše pod kontrolou. Pokud to zvládáte i s větším množstvím objednávek najednou – klobouk dolů!

Pokud mi nejde objednávka sledovat, končí mi ochranná doba, balík zastavili na celnici a po odeslání dokladů se mi nikdo z celnice neozývá – je to pro mě signál – teď musím jednat! Slovo „teď“ je to podstatné. Tyto situace je potřeba řešit hned a ne s odstupem času. Po 4 měsících už opravdu nic nevyřešíte – neotevřete spor, nezměníte prodejci hodnocení, většinou se po jistém čase balík už ani nedá sledovat, takže vám na celnici či poště vůbec nepomohou. Raději objednávat najednou, ale úspěšně a hladce, než objednat kvantum a nedostat zboží či dokonce přijít o peníze.

 

Chyba č.4: Změny hodnocení prodejce

Některým to nevadí, někteří jsou zásadně proti. Je na vás, na které straně stojíte. Hodnocení obchodu je obecné – zahrnuje v sobě hodnocení komunikace, rychlost doručení, spokojenost se zbožím atd. Pokud popíšete do hodnocení celou situaci – osobně ve změně hodnocení nevidím problém (samozřejmě v hranicích zdravého rozumu). Jakou chybu ale můžete udělat v tomto bodě? Prodejce vás přesvědčí, abyste hodnocení změnili a on vám pošle nějakou částku na váš Paypal účet, případně vám nabídne slevu na další nákup. Pokud už jste se rozhodli hodnocení změnit – udělejte tak AŽ po obdržení částky na váš paypal účet, případně po obdržení slevového kupónu. Hodnocení jde změnit pouze ze špatného / neutrálního na dobré. Opačně to nefunguje. Takže zatímco vy prodejci poskytnete lepší hodnocení, on vám nemusí nic poslat – nemáte se už možnost bránit.

 

Chyba č.5: Nepřekontrolování si platby před konečným zaplacením

Před placením vidíte konečnou částku několikrát. Stále máte tedy šanci objednávku zrušit nebo se poradit s prodejcem ohledně ceny. Věnujte této částce pozornost a předejděte nemilému překvapení při kontrole výpisu z účtu. Běžně se stává, že i když vyhledáváte zboží bez poštovného, zrovna pro Vaši zemi doručení je poštovné započítané. Tuto skutečnost obvykle spatří lidé pozdě – čeká vás rušení objednávky, vracení peněz a opětovná objednávka.

 

Chyba č.6: Důkazy, důkazy, důkazy

Přišel vám balík poškozen? Přišla vám jen polovina zboží? Zadrželi vám zboží na celnici? Všechno toto se dá vyřešit, jen to chce důkazy. V případě poškozeného zboží jsou to fotky a videa. V případě menšího množství zboží je to váha uvedena na obálce, proto je nevyhazujte, dokud nemáte fotku jako důkaz. Při zadržení zboží na celnici je to ofocený papír z celnice. Toto vše vám pomůže snadněji a rychleji vyřešit váš případný spor, nezapomínejte na to! Nezapomeňte přečíst Reklamace aneb jak otevřít spor na Aliexpress.

 

Chyba č.7: Když vyplníte něco špatně

Při pořizování objednávky doporučuji mít dostatek času, klid a opravdu dávat pozor na to, na co kliknu. Je to ušetření vašeho času a nervů. Pokud se již stane, že jste něco vyplnili špatně, vybrali špatnou barvu či velikost, případně nenapsali celou adresu, tak nepanikařte a nerušte hned objednávku. Kontaktujte prodejce, vysvětlete situaci, doplňte informace. Možná Vám prodejce sám navrhne zrušení objednávky nebo jen opravíte informace. V případě, že Vám i tak přijde nesprávný zboží, případně Vám kvůli špatné adrese nepřijde nic – Vaši konverzaci a opravené údaje použijte jako důkaz proti prodejci ve sporu. Hlavně si zachovejte chladnou hlavu!

Nové: dodatečně doplněno – chyba č. 8 – 13 

 

Chyba 8: Pokud balíček neobdržíte, někteří prodejci se vás snaží přemluvit, ať uzavřete spor, že vám pak vrátí peníze. Je to velká chyba, protože spor se uzavře sám, až vám prodejce pošle peníze.

Chyba 9: Nenechte se sebou manipulovat, často po vás prodejci chtějí, ať vyčkáváte, na příchod balíčku (ačkoliv je jasné, že prostě už nedorazí) a nadále prodlužují dobu dodání a pak třeba na něco čekáte 4 měsíce. Vůbec se s nimi nepárejte, pokud je jasné, že balíček už nedojde a prodejce nechce poslat nový. Proste otevřete spor, popište krátce situaci a pošlete print screen konverzace s prodejcem

Chyba 10: Kontrolujte jestli vám opravdu poslali peníze zpět. Už se mi stalo, že mi prodejce přislíbil vrácení peněz, spor se uzavřel a peníze mi „zapomněl poslat“ a čekal, zda jsem náhodou nezapomněla také.

Chyba 11: Kontrolujte si sledovací čísla balíčků… jestli vůbec existují. Já takhle čekala na dražší věc, u objednávky se objevilo sledovací číslo a to, že je objednávka odeslaná. Po 14 dnech jdu kontrolovat, kde zásilka je ( drahé zásilky se sledovacím číslem standardně přicházejí do 14 dnů). Pak jsem zjistila, že sledovací číslo nic neukazuje. Napsala jsem prodejci a ten mi oznámil, že zboží není odeslané, že ho nemají v barvě co chci a že zboží naskladní tak za týden a pak to pošlou. Tak jsem je seřvala a vida najednou zboží měli okamžitě a do pár hodin bylo na cestě.

Chyba 12: Pokud kupuji elektroniku, tak hodnocení uděluji až po delší době, až když zboží řádně ozkouším a v případě problému zjistím reakci prodejce a ochotu to řešit. Následně pak mám představu o tom, jaké hodnocení si prodejce zaslouží.

Chyba 13: Uživatelé nepoužívají pomocníka Aliexpress Superstar. Pokud nakupujete na Aliexpress, tak nejdůležitější pomůckou pro nákup je Zobrazení cen v českých korunáchHistorie cen, Ověřený prodejce a vyhledávání nejlevnějšího zboží. To vše se Vám zobrazí ve vašem prohlížeči Chrome na počítači po přidání pomůcky – www.alisuperstar.cz . Jak doplněk používat si přectěte v článku zde . Určitě doporučujeme všem přidat a používat. Ušetříte nemalé peníze.

 

Tak co, která z těchto chyb je Vám povědomá? Doufám, že Vám toto shrnutí alespoň trochu pomohlo a těchto nejčastějších chyb se příště vyvarujete. Dále by Vás mohly zajímat články 8 mýtů o nakupování na Aliexpress nebo 8 pravidel pro nakupování na Aliexpress.

A aby pro Vás bylo nakupování na Aliexpress, co nejjednodušší, tak doporučujeme stránky www.AliRecenze.cz. Můžete tam přidávat recenze na zboží zakoupené na Aliexpress. Už teď tam najdete přes 1000 recenzí od ostatních nakupujících. Dále je zde pro Vás připravená rozsáhlá diskuze o Aliexpress. Nemusíte se bát na cokoliv zeptat 🙂 Pokud hledáte ověřené prodávající a produkty, tak ty najdete v sekci produkty na www.CeskyAli.cz. A jestli Vám nesedla velikost objednaného oblečení nebo jste si jen objednali větší balení doplňků do domu, tak je prodejte v Aliexpress BAZARU na stránce www.AliManiacky.cz.

 

 

Databáze odpovědí Aliexpress

2 KOMENTÁŘE

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno