15 – Reklamace a uzavření sporu s vrácením peněz na Aliexpress

6
4176


Z důvodů změny vzhledu stránky Aliexpress jsme udělali nový článek na vrácení peněz ze sporu na Aliexpress. Přejděte prosím na tento nový článek -> 62. Vrácení peněz z reklamace na Aliexpress


 

Toto video navazuje na předchozí video 14 – Reklamace aneb jak otevřít spor na Aliexpress. Video končilo tím, že jsem prodejci navrhla vrácení 70% z ceny trička, protože jsem nebyla spokojena s jeho kvalitou. Prodejce mi nyní na spor odpověděl, ta se podíváme, co mi napsal.

 

 

Jak se podívat na probíhající spor?

Existuje více způsobů. Můžete jít přímo do Vašich objednávek a najít produkt, na který jste otevírali spor a tam kliknout na její status Dispute in Progress (probíhající spor) a otevře se Vám stránka s popisem sporu. Nebo přes My orders přejdete v levém menu na Refunds & Disputes (Náhrady a spory) a vidíte zde všechny spory, které jste s prodejci vedli. Nejsou zde spory, které jste otevřeli a bez odpovědi na spor od prodejce zase zavřeli (požádal nás o to zprávou, domluvili jste se ve zprávách). A u daného zboží kliknete na View Detail a otevře se Vám stránka s popisem sporu. V obou případech se Vám tedy otevře stejná stránka sporu a nyní se tedy podíváme, co se zde změnilo po odpovědi prodejce.

Vyřešení sporu

Požadovala jsem zpět částku 4,12 US, protože jsem počítala s tím, že prodejce Aliexpress mi částku sníží. Prodejce mi navrhnul, že by mi byl ochoten vrátit částku 2,90 US a byl by rád, kdybych mu za to dala 5 hvězdiček do hodnocení. To je častá žádost od prodejců na Aliexpress, protože čím vyšší hodnocení dáte, tím více bude prodejce „ověřený“ pro další prodejce. Po případném potvrzení částky však záleží na Vás, jaké hodnocení mu dáte.

Hodnocení prodejce

Když prodejci dáte 4-5 hvězdiček, dostane do svého prodejního hodnocení na Aliexpress +1 bod, za 3 hvězdičky 0 bodů a za 1-2 hvězdičky -1 bod. Takže například když zboží bylo poškozené při dopravě (prodejce za to tedy nemohl, dostatečně zabalil) nebo se zboží při přepravě ztratilo (za to prodejce také nemůže), vrátí Vám celou částku, tak je zbytečné prodejce trestat hodnocením 1 hvězdička.

Naopak, když pošle vadné zboží (tričko se ve švu páře), rychle reaguje a vrátí Vám část peněz, můžete mu dát 4 hvězdičky, protože zboží mělo malou opravitelnou vadu, za kterou jste dostali peníze zpět a prodejce se Vám omluvil. Pokud však zboží bylo neopravitelné, prodejce vrátil peníze zpět okamžitě, můžete jej ohodnotit 3-mi hvězdičkami, protože prodejce se k problému postavil čelem a rychle reagoval. Někteří prodejci však vůbec nekomunikují a za takové jednání jim počet hvězdiček můžete snížit i s komentářem v hodnocení. Slovní hodnocení na Aliexpress je dobré i pro další nakupující, aby si udělali představu o zboží, o které se zajímají. Například najdete zboží, které má hodnocení 50%, což se zdá málo. Po přečtení hodnocení se však dozvíte, že zboží na Aliexpress bylo hodnoceno jen 2-mi nakupujícími – jeden nakupující dal 5 hvězd a pochválil kvalitu zboží, rychlost dodání a druhý nakupující zboží neobdržel (přepravce či pošta jej ztratila) a dal mu 1 hvězdičku. Peníze zpět nakupující dostal, ale zbytečně tak trestá prodejce, který ztrátu ovlivnit nemohl.

Nesouhlas s rozhodnutím prodejce – úprava sporu

Vrátím se tedy k našemu sporu s reklamací trička. Prodejce můj návrh na vrácení 4,12 US zamítnul (reject) a navrhnul novou částku 2,90 US. Pokud bych s částkou nesouhlasila, kliknu v záhlaví sporu na Modify (upravit spor). Opět čekáte 5 dnů na odpověď prodejce. Pokud znovu prodejce zamítne a napíše jinou částku, máte 13 dnů na reakci. Odpovíte na spor znovu Modify a systém Aliexpress Vás upozorní, že toto je již poslední možnost na úpravu sporu (1. spor otevřete návrhem a 2x jej můžete upravit), poté se již Váš návrh na řešení sporu bude sám automaticky eskalovat na zákaznický tým Aliexpress, který jej „rozsekne“ bez dalších připomínek ze stran kupujícího i prodejce. Vyjádření ze straný Aliexpress je konečné a nelze se proti němu odvolat. Spor můžete sami eskalovat již při první modifikaci, když je Vám jasné, že prodejce je nepřístupný a dohoda s ním nebude možná (např. odmítá uznat poškození při dopravě či při čekání déle než 60 dnů na zboží Vám radí, ať ještě počkáte).

Eskalování sporu

Spor předáte k dořešení zákaznickému týmu Aliexpress kliknutím na tlačítko Escalate Dispute. Otevře se Vám okno, kde Vás upozorní na to, že si máte spor překontrolovat. Kontrola obsahuje všechny dostupné důkazy pro Vaše tvrzení. Později nebude možné další důkazy (např. fotky) dodat. Pokud chcete ještě přiložit nějakou fotku, kliknete na Cancel, okno se zavře a do zpráv můžete nahrát doplňující foto či připsat text. Poté znovu kliknete na Escalate Dispute a jeho eskalaci potvrdíte na Submit. Nyní několik dnů počkáte na výsledek šetření, v drtivé většině vyhoví nakupujícímu. Já však s návrhem vrácení 2,90 dolarů souhlasím, takže kliknu na Accept a tím je spor uzavřen a peníze se mi do několika dnů vrátí zpět na účet.

Zaslání zboží zpět do Číny

Ještě bych chtěla upozornit na jednu maličkost při potvrzení, na kterou je nutné si dát pozor! Může se stát, že zboží neodpovídá popisu, je nefunkční apod. a Vy požadujete zpět celou částku za vadné zboží. Prodejce Vám ve sporu odpoví, že s částkou souhlasí. Ale nyní je nutno si pořádně znovu prohlédnout jeho celý řádek s odpovědí. Protože on může částku potvrdit, ale v odpovědi zaškrtnout Vrácení zboží zpět – ANO. Vy tak budete muset poslat zboží zpět do Číny na Vaše náklady, abyste částku za zboží dostali zpět!!! Nikde Vás na tuto malinkou změnu ve sporu neupozorní, jen se Vaše NO změní na YES od prodejce. Náklady na zaslání zpět do Číny jsou zhruba 400 Kč a výše, což může Váš nákup na Aliexpress prodražit, někdy je lepší se zprávami s prodejcem domluvit, že zboží zpět nepošlete a peníze tedy zpátky nedostanete.

Zrušení sporu

Ještě bych chtěla upozornit na jedno tlačítko, které se ve sporu v záhlaví zobrazuje. Tlačítko Cancel Dispute slouží k zavření sporu bez dalšího dořešení. V případě, že spor otevřeme ve chvíli, kdy nám zboží nepřišlo a během řešení sporu nám zásilka dorazila, tak spor tímto tlačítkem uzavřeme a potvrdíme přijetí zboží. Pokud však otevřete spor s tím, že zboží Vám přišlo (ve formuláři první otázka – Dorazilo Vám zboží – ANO) a má nějakou vadu, prodejce Vám ve zprávách navrhne nějakou kompenzaci (slevový kupon na příští nákup, zaslání peněz na Paypal účet apod) nebo Vás prostě jen požádá o zavření sporu, Vy ten spor zavřete, okamžitě se Vám tak uzavře i objednávka jako doručená a již nemáte žádný nárok na náhradu! Prodejce přestane reagovat, peníze jdou na jeho účet a nic už Vám nepošle (v 99,99% případech). Nepomůže Vám ani obrácení se na zákaznický tým Aliexpress.Dávejte pozor, než spor zavřete.

Když prodejce neodpovídá

Nejjednodušší a nejrychlejší forma sporu je, když na něj prodejce nereaguje. Otevřete spor a 5 dnů čekáte na odpověď prodejce. Když na spor neodpoví (zprávy pod sporem se nepočítají), spor se po 5ti dnech uzavře dle Vašeho návrhu, tzn. dostanete to, co jste žádali jako náhradu, protože prodejce proti tomu nevznesl žádných námitek.

Důležité upozornění

Jednou z velmi častých otázek kolem otevření sporu je plynoucí čas objednávky pro potvrzení doručení. Např. do konce času pro potvrzení přijetí zásilky z Aliexpress Vám zbývají 3 dny a otevřete spor, kde vidíte, že prodejce má 5 dnů na odpověď, případně si budete vyměňovat odpovědi několik dnů. Co se tedy stane? Čas pro potvrzení přijetí zásilky vyprší, ale ve sporu Vám bude stále běžet čas pro řešení sporu (prodejce má vždy na odpověď 5 dnů, nakupující má na odpověď 13 dnů) až do jeho úplného dořešení (akceptací sporu či eskalací sporu). Důležité je spor nezavírat (ani když Vám prodejce napíše, abyste jej zavřeli a dále čekali, než přijde zboží), protože jinak už nemáte žádnou možnost jej znovu otevřít!!!

Určitě se podívejte na další články o nakupování na Aliexpress, mohly by Vás například zajímat 8 mýtů o nakupování na Aliexpress nebo Seznam nejlepších prodejců z Aliexpress.

Aby pro Vás bylo nakupování na Aliexpress, co nejjednodušší, tak doporučujeme stránky www.AliRecenze.cz. Můžete tam přidávat recenze na zboží zakoupené na Aliexpress. Už teď tam najdete přes 1000 recenzí od ostatních nakupujících. Dále je zde pro Vás připravená rozsáhlá diskuze o Aliexpress. Nemusíte se bát na cokoliv zeptat 🙂 Pokud hledáte ověřené prodávající a produkty, tak ty najdete v sekci produkty na www.CeskyAli.cz. Pro další super tipy a vychytávky o nakupování na Aliexpress se přidejte na FB stránku Aliexpress – Realne fotky & InspirationA jestli Vám nesedla velikost objednaného oblečení nebo jste si jen objednali větší balení doplňků do domu, tak je prodejte v Aliexpress BAZARU na stránce www.AliManiacky.cz.

Databáze odpovědí Aliexpress

6 KOMENTÁŘE

  1. Hezký den,mám dotaz – zaplatila jsem zboží, prodejce mi napsal – po cca měsíci, že se navýšila doprava – 15 Kč,tak jsem mu je zaslala. Od té doby nereagoval na mé zprávy a u zboží nebylo možno dohledat dopravu. Aliexpress mi po uplynutí doby upozornil,že mohu žádat o vrácení peněz za nedodane zboží. Otevřela jsem spor, zadala že se nedá dohledat doprava, prodejce nekomunikuje a proto že chci vrátit penize…prodejce se ozval s tím že mám ukončit spor, že ho to poškozuje a že mi díky Covidu přijde zpožděná zásilka. Napsala jsem, že nic rušit nebudu, že nereaguje na zprávy a ať mi dá vědět kde je zásilka. Opět nic, ale Aliexpress mi napsal ať se s prodejcem zkusím domluvit – jak když nereaguje?? Napsala jsem jim to, a oni po mě chtěli důkazy že jsem nedostala zásilku – jak proboha když nelze rozkliknout dopravu? Pak chtěli důkaz o tom že prodejce nekomunikuje a že jsem zaplatila dopravu navíc…všechno toto bylo v důkazech nahráno – nahrála jsem znovu. Aliexpress napsal, že v dopravě je psáno, že mi zboží došlo!! Najednou šlo prekliknout na stránky nějaké neznámé dopravky…a tam jsem se dozvěděla že 3.9 mi měli zboží doručit, ale já nic nedostala, nehledě na to, že 12.10 po mě chtěli doplatek za dopravu?! Když jsem jim psala ať mi pomohou zásilku dohledat – samozřejmě nereagovali ani na opětovné dotazy…psala jsem to ke sporu a Aliexpress mi napsal,že jelikož jsem nedodala potvrzení že mi nic nepřišlo – vyplácí peníze prodejci!!! Napsala jsem jim že nesouhlasím…dá se s tim ještě něco dělat?? Je to „pár“ korun – necelých 500, ale peníze si netisknu a jde i o princip.
    Děkuji predem za odpověď

    • Dobrý den, je to velmi nepříjemná situace, která se těžko dokazuje. To souhlasíme. Zkusili bychom kontaktovat Aliexpress přes jejich chat. Nejprve s vámi bude mluvit robot EVA, pár minut to potrvá, buďte trpělivá a kolem dokola opakujte stále klíčová slova jako refund, peníze, wrong delivery, combined delivery, talk to agent to by vás nakonec mělo přetlačit na agenta. Takže je to o pocitu, že jestli si myslíte, že už mluvíte s agentem, který odpovídá na co se ho ptáte. Pokud touto cestou nic nevyřešíte (což by se nemělo moc stát), tak kontaktujte svou banku a žádejte zadržení platby o vrácení peněz z důvodu podvodu. takto se k penězům jistě dostanete a o nic nepřijdete.

  2. Dobrý den, chci vrátit zboží zpět do Číny,ale prodejce odmítá zaplatit poštovné. Jak nejlevněji balík odeslat?
    Děkuji za odpoved

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno