Zboží byste měli vrátit, pokud jste zahájili refundaci (reklamaci) na žádost o vrácení do 10 dnů nebo jak je uvedeno v žádosti o refundaci/vrácení. Výměnu zboží Aliexpress nenabízí.
Zpáteční dodací adresu naleznete na panelu sporů. U mnoha položek Aliexpress nabízí možnost bezplatného vrácení a můžete si ověřit, zda máte nárok nebo ne.
Chcete-li získat náhradu za vrácené zboží, můžete zahájit spor u položky Účet > Objednávka > Detail objednávky u položky, kterou chcete vrátit.
Jak vrátit zboží
Ověřte si cenu zpáteční dopravy u místní doručovací společnosti (Česká pošta). Vyhněte se používání expresních služeb jako DHL, UPS, FEDEX a používejte standardní doručovací služby, abyste se vyhnuli vysokým poplatkům za zpáteční dopravu.
Zabalte zboží do původního nebo vlastního obalu, aby nedošlo k jeho poškození během přepravy. Uveďte zpáteční dodací adresu prodejce uvedenou na panelu sporu (Your address for return).
Pořiďte si obrázek účtenky a odesílaného balíku pro případné dokazování. Pokud je to možné, tak si zásilku pojistěte na případ ztráty.
Potvrďte u prodejce náklady na dopravu zpět
- Informujte prodejce o ceně zpáteční dopravy prostřednictvím chatu
- Potvrďte u prodejce, zda můžete pokračovat s vrácením (pokud je prodejce odpovědný za zpáteční poštovné)
- Můžete se domluvit na vrácení zboží, pokud potřebujete zaplatit poštovné.
- Pokud prodejce nesouhlasí s vrácením poplatku za zpáteční dopravu, stále můžete vrátit položku, pokud je poplatek za zpáteční dopravu přiměřený (ne vyšší než cena položky).
Vytiskněte štítek pro vrácení (pouze pro bezplatné vrácení)
Pokud je vaše položka způsobilá pro bezplatné vrácení, můžete si vytisknout návratový štítek ze svého e-mailu nebo z účtu > Objednávka > detail sporu
Pokud se vás to netýká, doručovací společnost vám štítek poskytne.
Odešlete položku a odešlete informace o sledování
- Přidejte sledovací číslo do systému
- Přidejte název doručovací společnosti
- Potvrďte podrobnosti o vrácení v systému, abyste potvrdili, že jste položku vrátili před uplynutím doby odpočítávání, jinak se vaše žádost o vrácení peněz/vrácení automaticky ukončí.
Kdy dostanete náhradu?
Vrácení peněz za vrácení bude zahájeno poté, co prodejce obdrží vrácenou položku. Ujistěte se tedy, že máte přehled o zpětném doručení a jakmile se zobrazí doručené, informujte prodejce prostřednictvím chatu. Prodávající má 30 dnů na potvrzení vrácení. Pokud tak neučiní, bude vaše refundace zpracována automaticky. Trvá 3–20 dní, než se refundace zobrazí vaší původní platební metodou.
- 61. Reklamace / otevření sporu na Aliexpress – jak aktuálně postupovat
- 62. Vrácení peněz z reklamace na Aliexpress
- 63. Odvolání a nesouhlas s výsledkem reklamace na Aliexpress – Eskalace sporu
- 39. Historie a srovnávač cen na Aliexpress – To musíte mít!
- 64. Jak se spojit s reálnou osobou na zákaznickém centru Aliexpress a ne pouze s robotem Eva?
Vrácení zpět do číny..
Dobrý den, má někdo zkušeností s vrácením zboží zpět do číny prodejci? občas se to vyplatí, zaplatit 300 Kč a na své náklady vrátit zboží třeba v hodnotě 3000 Kč. Vím, že je třeba otevřít dispute a potom zboží odeslat na adresu do číny, ale jak je to s DPH a CLO? Budu muset přece zásilku deklarovat, takže tam uvedu plnou hodnotu 3000 Kč zásilky a prodejce bude muset v číně zaplatit CLO + DPH? budu mít z toho problémy, že by to po mě aliexpress potom odečetlo? nebo co když prodejce zásilku nepřevezme a odmítne ji? je vůbec bezpečné takhle posílat zpět vratku do číny? prosím podělte se kdo ví 🙂 děkuji a přeji krásný den.