Aliexpress opět změnil vzhled svých stránek v oblasti objednávek a vytváření reklamace. Proto jsme připravili nový návod, jak otevřít spor na Aliexpress. Nemusíte se bát, že by byl tento postup nějak složitější. Je to v podstatě velmi podobné. Jedná se o jiné rozmístění tlačítek. Stačí si projít tento návod a bude to pro Vás hračka.
Nezapomínejte, že reklamaci můžete otevřít i po vypršení ochranné lhůty, a to do 15-ti dnů.
1. Chcete otevřít reklamaci v češtině?
V případě, že umíte anglicky, tak můžete rovnou přeskočit k bodu č.2. Ale pokud si nejste svoji angličtinou jistí a lépe se Vám pracuje v českém jazyce, tak si pomocí doplňku Aliexpress Superstar můžete přepnout stránky Aliexpress do českého jazyka. Aliexpress bohužel již tuto funkci na svých stránkách nenabízí. Překlady jiným způsobem než přes doplněk Alisuperstar častokrát blokují placení objednávek. Vyplývá to ze zpětně vazby našich uživatelů. Pokud ještě doplněk Aliexpress Superstar nemáte, tak si ho přidejte do svého prohlížeče během chviličky.
Přidat doplněk do prohlížeče Chrome, Mozilla, atd2. Otevření sporu a zahájení reklamace
Otevřete si seznam Vašich objednávek a vyhledejte si zboží, které potřebujete reklamovat. U tohoto zboží klikněte na Order details.
Po kliknutí na Order details se Vám zobrazí informace k danému produktu. Pro otevření sporu a začátku vyplňování reklamačního formuláře klikněte na Open dispute (otevřít spor).
3. Vrácení a reklamace zboží
V této části se musíte rozhodnout, zda chcete zboží vrátit zpět prodejci nebo objednávku reklamovat a žádat vrácení peněz s tím, že zboží Vám zůstává.
Return and refund – znamená, že chcete zaslat zboží prodejci zpět a vrátit celou částku peněz, kterou jste za zboží zaplatili. Při této volbě však platíte poštovné zpět Vy, ne prodejce.
Refund only – znamená, že Vám:
a) zboží nedorazilo a požadujete celou částku vrácení peněz včetně poštovného
b) zboží dorazilo, ale je např. poškozené, špatná barva, velikost nesedí s popisem u prodejce, nekompletní objednávka atd. a požadujete částečné nebo celkové vrácení peněz. Doporučujeme vždy požadovat adekvátní částku peněz k reklamovanému problému. Zboží nezasíláte zpět prodejci, ale zůstává Vám.
Většina z Vás využívá možnost Refund only, takže se na ni zaměříme i teď. Klikněte tedy na Refund Only.
4. Vyplnění reklamačního formuláře a žádost o vrácení peněz
Po zvolení možnosti Refund only se Vám zobrazí otázka, zda jste obdrželi Vaši objednávku (a to i v případě, že byla nekompletní). Podíváme se na obě varianty.
A) Objednávka dorazila (YES)
Pokud jste objednávku obdrželi, tak zvolte první tlačítko Yes (ano). Po kliknutí na Yes se Vám zobrazí nabídka důvodů proč chcete zboží reklamovat. Vyberte důvod, který nejvíce odpovídá Vaší situaci.
Jestli jste použili překladač pomocí doplňku Aliexpress Superstar, tak už vidíte text přeložený do češtiny.
Pokud zvolíte například možnost Item does not resemble the description (zboží neodpovídá popisu), tak se Vám zobrazí další detailnější popis reklamovaného zboží. Opět vyberte podle Vašeho důvodu reklamace např. Size not as described (velikost neodpovídá popisu). Potom klikněte na Continue (pokračovat).
B) Objednávka nedorazila (NO)
Zahájit reklamaci můžete nejen v případě, že Vám objednávka nedorazila, ale i v momentě, kdy nemáte žádné sledovací číslo k zásilce nebo Vám brzy končí ochranná lhůta. V těchto případech tedy klidně otevřete spor a vyberte No (neobdrželi jste balíček). Po výběru možnosti se Vám zobrazí seznam případů proč reklamaci zahajujete. Mezi další důvody může být, že byl balíček vrácený prodejci dopravní společností, balíček zadržuje celnice nebo že byl balíček zaslaný na špatnou adresu. Vyberte Váš případ a zvolte Continue (pokračovat).
Vyplnění požadované částky na vrácení
Přesunuli jste se do další části formuláře, kde musíte vyplnit jakou výši peněz požadujete po prodejci vrátit. Pokud Vám balíček prodejce například ani neodeslal, tak Vám bude vrácena celá částka za zboží včetně poštovného. Na obrázku níže je případ, kdy nesedí velikost zboží a máte napsat rozmezí minimálně $0.01 – maximálně $8.12. Vyplňte částku a klikněte na Continue.
Připravte si fotografie nebo video
Ve formuláři Vás to dále nepustí pokud nenahrajete alespoň jednu fotografii nebo video. Dále musíte napsat text s vysvětlením proč reklamaci podáváte. Text napište ideálně v anglickém jazyce. Vložit můžete maximálně 6 fotografií. Velikost obrázku nesmí přesáhnout 5MB. Velikost videa nesmí být větší než 20MB. Nahrávejte obrázky pouze ve formátu PNG, JPG nebo GIF. Video musí být ve formátu MP4. Jakmile máte vše vyplněno, tak potvrďte svoji reklamaci kliknutím na Submit.
5. Chybová hláška
Je možné, že se Vám po kliknutí na Submit zobrazí tato chybová hláška. Nic se neděje, přejděte zpět do detailů objednávky Order detail a tam uvidíte jestli se formulář odeslal nebo ne. Pro takové případy si raději vždy napsaný text zkopírujte někam do souboru „bokem“, abyste ho mohli znovu použít.
Zahájení reklamace máte úspěšně za sebou. Jak bude reklamace probíhat dál? Podívejte se na další článek 62. Vrácení peněz z reklamace na Aliexpress nebo na 63. Odvolání a nesouhlas s výsledkem reklamace na Aliexpress – Eskalace sporu
Přihlaste se k odběru novinek
nebo notifikaci na webu (zvoneček v právem spodním rohu), ať se o nových informacích hned dozvíte.Pokud se chcete poradit s ostatními nakupujícími na Aliexpress, tak se přidejte do skupinky na Facebooku ALIEXPRESS – česká poradna, zkušenosti, rady a tipy. Budeme rádi pokud se s námi podělíte o Vaši zkušenost s reklamací na Aliexpress dole v komentářích.
Dobrý den
Chci reklamovat chytré hodinky nejdou spárovat s tel. Zkoušeli to IT pracovníci a řekli mi že to je aušus.Všechno v čínštině nic nefunguje tak jak by mělo baterie vydrží jenom 12 hod. Vůbec to neodpovídá
recenzím uvedeným u tohoto zboží.Prosím o radu jak postupovat Typ HodinekWatch S7 Pro
Děkuji za odpověď
Pullmann Ivan
Dobry den, urcite oteverte spor, napiste presne to co jste psali tady nam v komentari, pridejte fotky hodinek a reklamace by mela byt kladne vyrizena. Samozrejme zalezi, kdy jste zbozi zakoupili, u jakeho prodejce, jake podminky mel prodejce.
Dobrý den,
jak mám prosím postupovat v případě, ze jsem si u jednoho prodejce objednala cca 30 položek a balík mi přišel špatný? Přišel mi pod sledovacím číslem od prodejce sice balíček, ale byl tam špatně nalepený štítek a tento balík byl pro někoho jiného. Místo 30 položek mi přišla pouze jedna úplně špatná. Musím u každé položky otevřít spor? Nejde to nějak souhrnně?
Dobry den, nevime o zadne moznosti otevirat spor souhrne. Bude to potreba udelat samostatne pro kazdou polozku. Spis ale nez otevirani sporu bychom napsali prodejci a vysvetlili mu danou situaci a pokusili se s nim domluvit. Hlidejte se taky ochrannou lhutu pro otevreni sporu. https://www.ceskyali.cz/jak-nakupovat-na-aliexpress/24-prodlouzeni-ochranne-lhuty/
Toto všechno co jste tu napsali už vím, ale já bych chtěl vědět, jak je to v případě, že se s prodejcem domluvíte na zaslání nového zboží, ale prodejce je podvodník, a nic vám nepošle. Existuje nějaká další možnost dobrat se spravedlnosti?! To je můj případ, kdy jsem zrušil spor, protože mě o to požádal prodejce s tím, že mi pošle nové zboží. Bohužel se tak nestalo, a já mohu jen spílat obchodníkovi do zlodějů do té doby, dokud mi nezamezí přijímat ode mě zprávy. Potom se mi zobrazí jen toto: [Systémové upozornění]: Je nám líto, nemohou od vás přijímat zprávy… To mi ovšem nenahradí 22 USD, o které jsem přišel…
Dobry den, v nasich clancich a postupech, jak nakupovat na Aliexpress jsme jiz upozornovali, ze nekteri prodejci muzou byt podvodnici (je to spis vyjimka) a zkousi to timto zpusobem, aby jstespor zrusili ale penize pak neposlou. Proto doporucujeme lidem urcite spor nezaviraj a pokud prodejce nechce penize vratit, spor eskalujte a aliexpress to vyresi za prodejce. Psali jsme o tom v tomto clanku: https://www.ceskyali.cz/clanky/7-nejcastejsich-chyb-pri-nakupovani-na-aliexpress/ .. je to chyba 8.
Neni ta systemova chyba nahodou zpusobena tim, ze prodejce treba jiz neexistuje? Obchody se cas od casu muzou zrusit.
Proč je v tomto článku tolik chyb. Souborů v příloze sporu nemůže být 6, ale pouze 3 a každý nemůže mít až 5 MB, ale pouze 2 MB. Video nemůže mát pro změnu 20 MB, ale až 500 MB. Teď zrovna dokončuju jeden ze sporů a přesně tak mi to tam píšou.
Dobry den, v clanku zadne chyby nevidime. Tak jak to piseme v clanku je to v naprostem poradku. Veskere data jsou opsane primo z Aliexpress. Mate tam i printscreeny Aliexpress, kde to mate potvrzene. Prave jsme to pro jistotu overovali otevrenim naseho vlastniho sporu a vse je jak jsme to uvedli v clanku. Je mozne, ze pro ruzne produkty, ruzne duvody otevreni sporu, muzou platit ruzne podminky. Ty co jsme uvedli jsou ale ty standardni. Drzime palce u sporu, at je vyrizeny k vasi spokojenosti.
Dobrý den,
zboží z aliexpresu nedorazilo. Čekala jsem, čekala a když mi to přišlo už opravdu dlouho, spor už nešel otevřit pro vypršení ochranné lhůty. Prodejci jsem psala, jeho účet už neexisuje, zpravu nečetl.. Mám ještě vůbec nějakou možnost dostat své peníze zpátky?
Dobry den, bohuzel nemate. Ochranna lhuta je dulezite vec, kterou je potreba si sledovat. Nejlepsi zpusob jeji sledovani a upozorneni na jeji konec je prave pres pomucku Aliexpress Superstar. Pridejte si ji do prohlizece na http://www.alisuperstar.cz a uz se vam to nestane. Cekat a cekat se v pripade ochranne lhuty nevyplati.
Dobrý den,
prisla mi nefunkcni meteostanice za cca 10$. Otevrela jsem spor, pridala video a fotky. Prodejce samozrejme nesouhlasil a navrhnul nulove vraceni penez, to jsem zamitla. Do sporu vstoupil Aliexpress, ten souhlasil, ze zbozi je vadne, ale aby mi vratili penize, tak mam poslat zboi zpet. Prodejce za dopravu zpet nechce platit. Jak postupovat? Jak neprijit o penize? Jedina moznost, kterou vidim, je vlozeni cisla balicku na poslani zpet do Ciny.
Dobry den, stale kdyz otevirate spor, tak zaskrtnete, ze nechcete posilat zbozi zpet. Pokud se do sporu vlozil aliexpress, tak to je dobre, zadejte vraceni penez bez nutnosti zasilat zbozi zpet. Osobne jsme nikdy zadny balik neodesilali zpet a penize stale dostali vracene bez problemu.
Dobrý den, když chci otevřít spor že balíček nedorazil a chci vrátit peníze automaticky mi tam naskočí refund & return nemám možnost zadat Refund only co s tím předem děkuji za odpověď
dobry den, popravde o tom slyslime poprve, protoze na vyber by mely byt obe moznosti. Poslete zde do komentaru primo odkaz na zbozi, ktere jste si koupili. Podivame se na podminky, ktere ma proedjce.
Doporucujeme urite kontaktovat na Chatu podporu aliexpress. Zasilam navod, jak zajistit, abyste nemluvili s robotem Eva ale primo z realnou podporou.
Pro me novinka, kdyz vas podvede obchodnik (napr. lzive tvrdi, ze poslal nebo tracking cislo hlasi doruceno, i kdyz nic neprislo), umi podpora skrze chat povolit otevreni sporu k dane objednavce i drive, nez je to realne mozne (ochranna lhuta cca 100 dnu od odeslani). Clovek se musi tim Ali chatem proklikat, az mu tam ukaze moznost „spojit se s agentem“. A agent potom tuhle moznost zaridi (do 48 hodin prijde info do mailu, ze uz lze spor otevrit).
Zajímalo by mě, jestli existuje nějaká mailová adresa AliExpressu, na kterou odpovídají na dotazy, nebo připomínky?
neexistuje. Kontaktujete je ale pres aliexpress chat. Navod je zde: 64. Jak se spojit s reálnou osobou na zákaznickém centru Aliexpress a ne pouze s robotem Eva?
Dobrý den, poslední dobou se mi stává, že mi prodávající prostřednictvím chatu sdělí, že dopravce navýšil cenu o dva dolary a žádá o zaplacení. Samozřejmě na původní stránce je stále doprava zdarma. Co s tímto nešvarem? Někdy je možné zboží zakoupit jinde, ale občas tato možnost není.
Teď mě bylo z AliExpressu oznámeno, že mohu žádat o „Refund only“ a pokud nebudu s rozhodnutím spokojen ( výší refundace ), mohu pak žádat o „Return and Refund“. Slyšeli jste někdy o této možnosti a už jste to takto zkoušeli?
Neslyseli. V nasim clancich stale piseme, ze mate zadat o refund only – pouze vraceni penez. Je to nejlepsi cesta. Zasilat zbozi, ktere ani nemusi zpet do ciny dorazit je velmi komlikovane a nevyplati se ani pro jednu stranu. proto reste vse pouze pres refund only.