V článku 61. Reklamace a otevření sporu na Aliexpress – jak aktuálně postupovat jste se dozvěděli, jak vyplnit reklamační formulář na Aliexpress. V tomto návodu se podíváme, jak dál reklamace probíhá a kdy Vám budou vráceny peníze.
Průběh reklamace
Po zahájení reklamace určitě sledujte její průběh v detailech o produktu (Order details). Může se totiž stát, že prodejce navrhne nějaké řešení, které se Vám nebude líbit a pokud na něj neodpovíte do daného limitu (např. 2 dny), tak Aliexpress reklamaci uzavře s návrhem prodejce. Pokud by Vám prodejce nabídl možnost, která Vám vyhovuje, tak ji můžete akceptovat a už nemusíte čekat na vyjádření Aliexpress. V této fázi máte ještě možnost spor upravovat a nahrát další důkazy, např. o nefunkčnosti zboží.
Opravdu záleží, jaké zboží reklamujete. Jestli je jasné, že Vám prodejce zaslal špatnou barvu oblečení, tak můžete počítat s okamžitým schválením reklamace. Aliexpress tyto jednoduché případy schvaluje velmi rychle. Stačí přiložit dostatek fotografií, video a popsat Vaši reklamaci.
Aliexpress zasahuje do reklamace také v případě, že se s prodejcem nemůžete dohodnout na řešení. Na základě Vašich informací a následných odpovědí prodejce, Aliexpress rozhodne o výsledné částce na vrácení. Je to z toho důvodu, aby zákazníci nevytvářeli falešné reklamace. Zákazník, který má hodně falešných reklamací může být zablokovaný k nakupování na Aliexpress. Více najdete v článku Jak se vyhnout zrušení účtu na Aliexpress.
Vrácení peněz
Peníze Vám budou vrácené za 3-20 pracovních dnů. Záleží totiž i na bankovních procesech Vaší banky. Tuto informaci vidíte také u reklamovaného produktu, viz obrázek níže. Platbu si vždy kontrolujte k datu, kdy jste dělali objednávku.
V detailech objednávky daného zboží také uvidíte stav Vaší reklamace. Dispute finished znamená,že reklamace byla ukončena. V tlačítku Dispute finished najdete i historii celé reklamace.
Informace o vrácení Vašich peněz najdete v Refund information.
Historie reklamací
Všechny Vaše reklamace najdete v záložce Refund & Return. Kliknutím na View history se Vám zobrazí časová osa Vaší reklamace i s jejím výsledkem.
S reklamacemi na Aliexpress máme velmi pozitivní zkušenosti, takže se nemusíte bát objednávat. Stačí vždy přiložit důkazy o reklamovaném produktu a popsat Vaši reklamaci. Když byste s výsledkem reklamace nesouhlasili, tak můžete svůj spor eskalovat a podat odvolání. Jak na to se dozvíte v dalším návodu 63. Odvolání a nesouhlas s výsledkem reklamace na Aliexpress – Eskalace sporu
Přihlaste se k odběru novinek
nebo notifikaci na webu (zvoneček v právem spodním rohu), ať se o nových informacích hned dozvíte.Pokud se chcete poradit s ostatními nakupujícími na Aliexpress, tak se přidejte do skupinky na Facebooku ALIEXPRESS – česká poradna, zkušenosti, rady a tipy. Budeme rádi pokud se s námi podělíte o Vaši zkušenost s reklamací na Aliexpress dole v komentářích.
Zboží mi vůbec nebylo doručeno, jak mám postupovat?
Pokud jiz uplynula doba pro doruceni balicku, otevrete spor dle naseho postupu a zadejte vraceni penez.
Také mi zboží nebylo doručeno .ale ukazuje se že zboží doručené bylo .chtějí po mě důkaz z pošty .ale jak ho mám dostat .když se zboží dává bez podpisu ? Takže nevím jak a co jim napsat .
Dorazil balíček z 2.6. jenže před dvěma týdny mi vrátily peníze za tento balíček.
Přes půl zeměkoule jde 12 dní se sledováním, Česká Pošta ukončí sledování a za „už“ 3 měsíce dorazí.
Na poště se dozvíte pouze že pošta obyčejné zásilky nesleduje a nenese žádnou zodpovědnost.
Co tedy dělat abych měl čisté svědomí?
Bohužel uvěřil jsem prodejci, že nedoručené zboží pošle znovu, jen mám napsat kladnou recenzi, že zboží bylo doručeno. To jsem bohužel udělal a zboží nedoručil a odmítá vrátit peníze.
ano, upozornovali jsme uzivatele, aby otevirali spor (reklamaci), a neresili takove veci s prodejcem naprimo. Stale mate moznost ale ziskat penize zpet. Staci kontaktovat podporu aliexpress: https://www.ceskyali.cz/jak-nakupovat-na-aliexpress/64-jak-se-spojit-s-realnou-osobou-na-zakaznickem-centru-aliexpress-a-ne-pouze-s-robotem-eva/
Zboží dodnes nedorazilo.
a spor jste jiz otevreli na aliexpress? Pozor, at vam neskoci ochranna lhuta. Zde je navod na otevreni reklamace 61. Reklamace / otevření sporu na Aliexpress – jak aktuálně postupovat
Za 4s mi zamítli žádost o refundaci nádhera.
2024-01-12 08:10:10
The request is now finished
2024-01-12 08:10:06
A solution has been reached
AliExpress’s solution:
No Refund