62. Vrácení peněz z reklamace na Aliexpress

4
2666

V článku 61. Reklamace a otevření sporu na Aliexpress – jak aktuálně postupovat jste se dozvěděli, jak vyplnit reklamační formulář na Aliexpress. V tomto návodu se podíváme, jak dál reklamace probíhá a kdy Vám budou vráceny peníze.

Průběh reklamace

Po zahájení reklamace určitě sledujte její průběh v detailech o produktu (Order details). Může se totiž stát, že prodejce navrhne nějaké řešení, které se Vám nebude líbit a pokud na něj neodpovíte do daného limitu (např. 2 dny), tak Aliexpress reklamaci uzavře s návrhem prodejce. Pokud by Vám prodejce nabídl možnost, která Vám vyhovuje, tak ji můžete akceptovat a už nemusíte čekat na vyjádření Aliexpress. V této fázi máte ještě možnost spor upravovat a nahrát další důkazy, např. o nefunkčnosti zboží.

Opravdu záleží, jaké zboží reklamujete. Jestli je jasné, že Vám prodejce zaslal špatnou barvu oblečení, tak můžete počítat s okamžitým schválením reklamace. Aliexpress tyto jednoduché případy schvaluje velmi rychle. Stačí přiložit dostatek fotografií, video a popsat Vaši reklamaci.

Aliexpress zasahuje do reklamace také v případě, že se s prodejcem nemůžete dohodnout na řešení. Na základě Vašich informací a následných odpovědí prodejce, Aliexpress rozhodne o výsledné částce na vrácení. Je to z toho důvodu, aby zákazníci nevytvářeli falešné reklamace. Zákazník, který má hodně falešných reklamací může být zablokovaný k nakupování na Aliexpress. Více najdete v článku Jak se vyhnout zrušení účtu na Aliexpress.

Vrácení peněz

Peníze Vám budou vrácené za 3-20 pracovních dnů. Záleží totiž i na bankovních procesech Vaší banky. Tuto informaci vidíte také u reklamovaného produktu, viz obrázek níže. Platbu si vždy kontrolujte k datu, kdy jste dělali objednávku.

V detailech objednávky daného zboží také uvidíte stav Vaší reklamace. Dispute finished znamená,že reklamace byla ukončena. V tlačítku Dispute finished najdete i historii celé reklamace.

Reklamace Aliexpress aktualni navod open dispute refund return 13 finished history

Informace o vrácení Vašich peněz najdete v Refund information.

Reklamace Aliexpress aktualni navod open dispute refund return dispute finished 15a

 




Historie reklamací

Všechny Vaše reklamace najdete v záložce Refund & Return. Kliknutím na View history se Vám zobrazí časová osa Vaší reklamace i s jejím výsledkem.

Reklamace Aliexpress aktualni navod open dispute refund return 12

S reklamacemi na Aliexpress máme velmi pozitivní zkušenosti, takže se nemusíte bát objednávat. Stačí vždy přiložit důkazy o reklamovaném produktu a popsat Vaši reklamaci. Když byste s výsledkem reklamace nesouhlasili, tak můžete svůj spor eskalovat a podat odvolání. Jak na to se dozvíte v dalším návodu 63. Odvolání a nesouhlas s výsledkem reklamace na Aliexpress – Eskalace sporu

Přihlaste se k odběru novinek

Přihlášení k odběru novinek

nebo notifikaci na webu (zvoneček v  právem spodním rohu), ať se o nových informacích hned dozvíte.

Pokud se chcete poradit s ostatními nakupujícími na Aliexpress, tak se přidejte do skupinky na Facebooku ALIEXPRESS – česká poradna, zkušenosti, rady a tipy. Budeme rádi pokud se s námi podělíte o Vaši zkušenost s reklamací na Aliexpress dole v komentářích.

Reklamace a Vaše zkušenosti
70 hlasy / hlasů
Databáze odpovědí Aliexpress

4 KOMENTÁŘE

  1. Také mi zboží nebylo doručeno .ale ukazuje se že zboží doručené bylo .chtějí po mě důkaz z pošty .ale jak ho mám dostat .když se zboží dává bez podpisu ? Takže nevím jak a co jim napsat .

  2. Dorazil balíček z 2.6. jenže před dvěma týdny mi vrátily peníze za tento balíček.
    Přes půl zeměkoule jde 12 dní se sledováním, Česká Pošta ukončí sledování a za „už“ 3 měsíce dorazí.
    Na poště se dozvíte pouze že pošta obyčejné zásilky nesleduje a nenese žádnou zodpovědnost.
    Co tedy dělat abych měl čisté svědomí?

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno