V článku 61. Reklamace a otevření sporu na Aliexpress – jak aktuálně postupovat jste se dozvěděli, jak vyplnit reklamační formulář na Aliexpress. V tomto návodu se podíváme, jak dál reklamace probíhá a kdy Vám budou vráceny peníze.
Obsah
Průběh reklamace
Po zahájení reklamace určitě sledujte její průběh v detailech o produktu (Order details). Může se totiž stát, že prodejce navrhne nějaké řešení, které se Vám nebude líbit a pokud na něj neodpovíte do daného limitu (např. 2 dny), tak Aliexpress reklamaci uzavře s návrhem prodejce. Pokud by Vám prodejce nabídl možnost, která Vám vyhovuje, tak ji můžete akceptovat a už nemusíte čekat na vyjádření Aliexpress. V této fázi máte ještě možnost spor upravovat a nahrát další důkazy, např. o nefunkčnosti zboží.
Opravdu záleží, jaké zboží reklamujete. Jestli je jasné, že Vám prodejce zaslal špatnou barvu oblečení, tak můžete počítat s okamžitým schválením reklamace. Aliexpress tyto jednoduché případy schvaluje velmi rychle. Stačí přiložit dostatek fotografií, video a popsat Vaši reklamaci.
Aliexpress zasahuje do reklamace také v případě, že se s prodejcem nemůžete dohodnout na řešení. Na základě Vašich informací a následných odpovědí prodejce, Aliexpress rozhodne o výsledné částce na vrácení. Je to z toho důvodu, aby zákazníci nevytvářeli falešné reklamace. Zákazník, který má hodně falešných reklamací může být zablokovaný k nakupování na Aliexpress. Více najdete v článku Jak se vyhnout zrušení účtu na Aliexpress.
Vrácení peněz
Peníze Vám budou vrácené za 3-20 pracovních dnů. Záleží totiž i na bankovních procesech Vaší banky. Tuto informaci vidíte také u reklamovaného produktu, viz obrázek níže. Platbu si vždy kontrolujte k datu, kdy jste dělali objednávku.
V detailech objednávky daného zboží také uvidíte stav Vaší reklamace. Dispute finished znamená,že reklamace byla ukončena. V tlačítku Dispute finished najdete i historii celé reklamace.
Informace o vrácení Vašich peněz najdete v Refund information.
Historie reklamací
Všechny Vaše reklamace najdete v záložce Refund & Return. Kliknutím na View history se Vám zobrazí časová osa Vaší reklamace i s jejím výsledkem.
S reklamacemi na Aliexpress máme velmi pozitivní zkušenosti, takže se nemusíte bát objednávat. Stačí vždy přiložit důkazy o reklamovaném produktu a popsat Vaši reklamaci. Když byste s výsledkem reklamace nesouhlasili, tak můžete svůj spor eskalovat a podat odvolání. Jak na to se dozvíte v dalším návodu 63. Odvolání a nesouhlas s výsledkem reklamace na Aliexpress – Eskalace sporu
Přihlaste se k odběru novinek Přihlášení k odběru novinek nebo notifikaci na webu (zvoneček v právem spodním rohu), ať se o nových informacích hned dozvíte.
Pokud se chcete poradit s ostatními nakupujícími na Aliexpress, tak se přidejte do skupinky na Facebooku ALIEXPRESS – česká poradna, zkušenosti, rady a tipy. Budeme rádi pokud se s námi podělíte o Vaši zkušenost s reklamací na Aliexpress dole v komentářích.