Můžete požádat o vrácení peněz, pokud jste objednávku neobdrželi do konce ochranného lhůty kupujícího nebo pokud chcete objednávku vrátit za účelem vrácení peněz. Chcete-li uplatnit, spravovat nebo sledovat refundaci, přejděte na Účet > Objednávky > Podrobnosti objednávky.
Kdy můžete získat náhradu
Objednávka nebyla odeslána
Pokud prodejce ještě neodeslal vaši objednávku, můžete ji zrušit a vrátit peníze:
Přejděte na Můj účet > Objednávka > Detail objednávky u objednávky, kterou chcete zrušit. Klikněte na tlačítko Zrušit objednávku (Cancel order).
Vrácení peněz bude zpracováno do 3–20 pracovních dnů v závislosti na vaší platební metodě.
Objednávka byla odeslána, ale ještě jste ji nepřijali
Pokud prodejce odeslal objednávku, ale vy jste ji ještě neobdrželi, zahajte spor tak, že přejdete na Účet > Objednávka > podrobnosti objednávky konkrétní objednávky a otevřete spor
Vyberte možnost Refund only
Problémy se zboží po doručení
Pokud byla objednávka nebo obal poškozen nebo neodpovídá popisu, tak můžete zahájit reklamaci tak, že přejdete na Účet > Objednávka > podrobnosti objednávky konkrétní objednávky a otevřete spor.
Vyberte Refund & Return nebo Refund only podle toho, co si přejete.
Jak zažádat o vrácení peněz?
Zahajte reklamaci, tak že přejděte na Účet > Objednávka klikněte na podrobnosti objednávky u položky, za kterou chcete vrátit nebo vrátit peníze
Kliknutím na Otevřít spor (Open dispute) zahájíte reklamaci.
Vyberte podrobnosti sporu
- Vyberte důvod, proč žádáte o vrácení peněz
- Zadejte částku, kterou chcete vrátit
- Vyberte a potvrďte způsob vrácení peněz
Popište problém a přidejte relevantní obrázky
- Vysvětlete, proč byste měli obdržet uvedenou refundovanou částku. Čím více popíšete Vás problém se zbožím, tím lépe pro vyhodnocení vaší reklamace.
- Připojte relevantní obrázky a videa na podporu svého důvodu a vysvětlení.
- Poznámka: obrázek by měl mít max 5 MB a video může mít max 2 GB (podporované formáty: PNG, JPG, MP4, GIF)
Zkontrolujte průběh reklamace
Prodejce odpoví do 5 dnů poté. Pravidelně kontrolujte, zda prodejce nepodal nějaký návrh řešení. Chcete-li zkontrolovat průběh reklamace, tak přejděte na Účet > Objednávka > Podrobnosti objednávky položky, za kterou chcete vrátit peníze
Aktuální stav je uveden v záložce Refund & return
Potvrďte poskytnuté řešení
- Pokud souhlasíte s řešením prodejce, můžete Potvrdit.
- Pokud nesouhlasíte, můžete prodejci poskytnout další důkazy.
- Po 5 dnech, pokud neexistuje žádné řešení, AliExpress zasáhne a navrhne řešení na základě důkazů, které jste poskytli.
Reklamace byla uzavřena a proběhne vrácení peněz
Po dohodě budou peníze vráceny na kartu, ze které byla objednávka placena. Trvá 3–20 pracovních dnů, než se vrácená částka projeví v systému.
Podrobnější vysvětlení najdete v návodech níže:
- 61. Reklamace / otevření sporu na Aliexpress – jak aktuálně postupovat
- 62. Vrácení peněz z reklamace na Aliexpress
- 63. Odvolání a nesouhlas s výsledkem reklamace na Aliexpress – Eskalace sporu
- 39. Historie a srovnávač cen na Aliexpress – To musíte mít!
- 64. Jak se spojit s reálnou osobou na zákaznickém centru Aliexpress a ne pouze s robotem Eva?