32 – Ukončení sporu/reklamace a průběh vrácení peněz

2
462

1 hvězdička2 hvězdičky3 hvězdičky4 hvězdičky5 hvězdičky (764hlasů, průměr: 4,99 z 5)

Loading...

V předchozím návodu jsme si ukázali, jak se nově otevírá spor a teď se podíváme na jeho pokračování.

1. Spor

Po otevření sporu byste měli vidět u reklamovaného zboží Your refund progress. To znamená, že se Vaše reklamace ještě zpracovává a nejsou k ní žádné nové informace.

otevreni-sporu-reklamace-open-dispute-aliexpress-3

 

2. Časová osa probíhajícího sporu

Pokud se podíváte do Dispute Detail, tak uvidíte v jaké fázi sporu se nacházíte. Ve sporu jsme se posunuli dále, protože prodejce reagoval s tím, že máme být trpěliví a na zboží počkat. Tuto informaci vidíte po pravé straně v rámečku Seller`s Proposal. Prodejce tedy navrhuje, že nám nevrátí žádné peníze. Tuto odpověď můžete buď přijmout tlačítkem Accept nebo odmítnout přes tlačítko Reject počkat až do sporu vstoupí Aliexpress. Pokud by Vám prodejce nabídl možnost, která Vám vyhovuje, tak ji můžete akceptovat a už nemusíte čekat  na vyjádření Aliexpress. V této fázi máte ještě možnost spor upravovat a nahrát další důkazy, např. o nefunkčnosti zboží. To už záleží na Vaší konkrétní reklamaci.

 

Aliexpress otevreni sporu open dispute 2

 

3. Eskalování sporu na Aliexpress

Jelikož jsme neakceptovali nabídku prodejce, tak se spor automaticky eskaloval na Aliexpress. Ten teď do reklamace vstoupí a finálně rozhodne o výsledku sporu. Proto je důležité, abyste vždy nahráli a napsali dostatek důkazů k danému případu. V této fázi sporu ještě pořád můžete kontaktovat prodejce s novým návrhem přes Add a New Proposal nebo akceptovat jeho nabídku Accept. Také můžete upravit svůj komentář a přílohy. Ale pokud nesouhlasíte s návrhem prodejce a chcete, aby už vše rozhodnul Aliexpress, tak klikněte na tlačítko Reject

otevreni-sporu-reklamace-open-dispute-aliexpress-4

 

4. Odmítnutí návrhu prodejce

Návrh prodejce odmítnete tlačítkem Reject. Své rozhodnutí musíte ještě potvrdit tlačítkem Submit. Pokud byste si své rozhodnutí rozmysleli, tak ještě pořád můžete prodejcovu nabídku přijmout. Do kdy můžete nabídku přijmout nebo zamítnout uvidíte na časové ose.

otevreni-sporu-reklamace-open-dispute-aliexpress-1

 

5. Rozhodnutí Aliexpress a vrácení peněz

O tom, jak spor dopadl Vás bude Aliexpress informovat emailem. Najdete v něm všechny důležité informace a i odkaz na Váš spor. Důležitá je pro Vás druhá kolonka v tabulce, Judgement from AE – Valid. Tímto Aliexpress potvrzuje Váš požadavek na vrácení peněz. Tzn., že Vaše reklamace byla oprávněná.

Další šipka ukazuje na řádek Final resolution, kde je konečné rozhodnutí Aliexpress. A to je Full refund s částkou 1.93 EUR.

Kdy Vám dostanete své peníze zpět?

Poslední šipka ukazuje na řádek, ve kterém se píše, že peníze obdržíme do 3 – 15-ti pracovních dní. Platbu si vždy kontrolujte k datu, ve kterém jste dělali objednávku.

otevreni-sporu-reklamace-vraceni-penez-open-dispute-aliexpress-10

Pokračujte ve čtení návodu na stránce 2, kde najdete pokračování k ukončení sporu

2 KOMENTÁŘE

  1. Dobry den, reklamace a vraceni penez by se melo stale resit pres officialni aliexpress a ne pres paypal. Nevim presne co po Vas prodejce chce, ale je mone ze po Vas zada uzavreni sporu a penize chce vratit pres PayPal. Jenomze po uzavreni sporu taky zadne penize nemusite videt. Proste nevite co prodejce udela.

    Prodejci reknete, ze paypal nemate a zadate penize vratit na creditni kartu, stejnou cesou, jakou jste platili.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno