32 – Ukončení sporu/reklamace a průběh vrácení peněz

8
3751


V předchozím návodu jsme si ukázali, jak se nově otevírá spor a teď se podíváme na jeho pokračování.


Z důvodů změny vzhledu stránky Aliexpress jsme udělali nový článek na vrácení peněz ze sporu na Aliexpress. Přejděte prosím na tento nový článek -> 62. Vrácení peněz z reklamace na Aliexpress


1. Spor

Po otevření sporu byste měli vidět u reklamovaného zboží Your refund progress. To znamená, že se Vaše reklamace ještě zpracovává a nejsou k ní žádné nové informace.

otevreni-sporu-reklamace-open-dispute-aliexpress-3

 

2. Časová osa probíhajícího sporu

Pokud se podíváte do Dispute Detail, tak uvidíte v jaké fázi sporu se nacházíte. Ve sporu jsme se posunuli dále, protože prodejce reagoval s tím, že máme být trpěliví a na zboží počkat. Tuto informaci vidíte po pravé straně v rámečku Seller`s Proposal. Prodejce tedy navrhuje, že nám nevrátí žádné peníze. Tuto odpověď můžete buď přijmout tlačítkem Accept nebo odmítnout přes tlačítko Reject počkat až do sporu vstoupí Aliexpress. Pokud by Vám prodejce nabídl možnost, která Vám vyhovuje, tak ji můžete akceptovat a už nemusíte čekat  na vyjádření Aliexpress. V této fázi máte ještě možnost spor upravovat a nahrát další důkazy, např. o nefunkčnosti zboží. To už záleží na Vaší konkrétní reklamaci.

 

Aliexpress otevreni sporu open dispute 2

 

3. Eskalování sporu na Aliexpress

Jelikož jsme neakceptovali nabídku prodejce, tak se spor automaticky eskaloval na Aliexpress. Ten teď do reklamace vstoupí a finálně rozhodne o výsledku sporu. Proto je důležité, abyste vždy nahráli a napsali dostatek důkazů k danému případu. V této fázi sporu ještě pořád můžete kontaktovat prodejce s novým návrhem přes Add a New Proposal nebo akceptovat jeho nabídku Accept. Také můžete upravit svůj komentář a přílohy. Ale pokud nesouhlasíte s návrhem prodejce a chcete, aby už vše rozhodnul Aliexpress, tak klikněte na tlačítko Reject

otevreni-sporu-reklamace-open-dispute-aliexpress-4

 

4. Odmítnutí návrhu prodejce

Návrh prodejce odmítnete tlačítkem Reject. Své rozhodnutí musíte ještě potvrdit tlačítkem Submit. Pokud byste si své rozhodnutí rozmysleli, tak ještě pořád můžete prodejcovu nabídku přijmout. Do kdy můžete nabídku přijmout nebo zamítnout uvidíte na časové ose.

otevreni-sporu-reklamace-open-dispute-aliexpress-1

 

5. Rozhodnutí Aliexpress a vrácení peněz

O tom, jak spor dopadl Vás bude Aliexpress informovat emailem. Najdete v něm všechny důležité informace a i odkaz na Váš spor. Důležitá je pro Vás druhá kolonka v tabulce, Judgement from AE – Valid. Tímto Aliexpress potvrzuje Váš požadavek na vrácení peněz. Tzn., že Vaše reklamace byla oprávněná.

Další šipka ukazuje na řádek Final resolution, kde je konečné rozhodnutí Aliexpress. A to je Full refund s částkou 1.93 EUR.

Kdy Vám dostanete své peníze zpět?

Poslední šipka ukazuje na řádek, ve kterém se píše, že peníze obdržíme do 3 – 15-ti pracovních dní. Platbu si vždy kontrolujte k datu, ve kterém jste dělali objednávku.

otevreni-sporu-reklamace-vraceni-penez-open-dispute-aliexpress-10

Pokračujte ve čtení návodu na stránce 2, kde najdete pokračování k ukončení sporu

Databáze odpovědí Aliexpress

8 KOMENTÁŘE

  1. Dobry den, reklamace a vraceni penez by se melo stale resit pres officialni aliexpress a ne pres paypal. Nevim presne co po Vas prodejce chce, ale je mone ze po Vas zada uzavreni sporu a penize chce vratit pres PayPal. Jenomze po uzavreni sporu taky zadne penize nemusite videt. Proste nevite co prodejce udela.

    Prodejci reknete, ze paypal nemate a zadate penize vratit na creditni kartu, stejnou cesou, jakou jste platili.

  2. Dobrý den,
    Po asi 3 měsících co jsem neobdržel balíček jsem otevřel spor ( i sám prodejce už psal ať otevřu spor)
    Spor byl ukončený po 4 dnech, kdy prodejce nezasáhl do sporu a byl ukončený v můj prospěch, tudíž vrácení celé částky.
    Ale jak píšete v návodu že by mi měl přijít mail tak nepřišel jen v detailu sporu, že spor skončil a v připomínce:The seller did not respond.You will receive your refund as requested.
    Takže jestli to chápu dobře tak už nemusím nic dělat a peníze mi přijdou na kartu z které jsem zboží platil?

    • ano presne tak jak pisete. spor jste vyhrali a vsechno v poradku. penize jiz mate dle toho co pisou na uctu, z ktereho jste platili zbozi.

  3. Ahoj stejný problém potřebuji vyřešit u Gearbestu,před měsícem mi poslali zpět do banky 6,86 euro a za další položku 133,92 euro už mi vrací víc jak měsíc a teď chtějí paypal že to jinak nejde…tak co je to za nesmysl? Děkuji předem Za pomoc jak a kde se na někoho obrátit. Marek S.

  4. Dobry vecer,
    Mam dotaz. Svuj prvni DISPUT jsem asi zkazil hloupou naivitou, ze budu i nadale s prodejcem komunikovat po te co jsem odkliknu ACCEPT. Spor se uzavrel a je ticho. Nasel jsem na vasich strankach odkaz na „Dispute Survey“. Ten jsem nakonec dohledal a vyplnil. Nikde ovsem o tom neni zaznam. Otazka tedy je, prosel tento zaznam nekam interne a nebo ho mam vyplnit znova? A je realne, ze Aliexpress po precteni komunikace, kde firma uznala, ze vyrobek stale nedorazil, dojde k vraceni penez? Nejake zkusenosti?
    Dekuji moc s pozdravem TV

  5. Dobrý den,
    omylem jsem uzavřel spor, protože mi bylo zasláno jiné zboží než jsem si objednal. Prodejce komunikuje, ale tvrdí, že mi peníze může vrátit až když se mu mnou nepřevzaté zboží vrátí. Mezitím jsem otevřel spor, vše popsal, a prodejce se vyjádřil, že musí mít zboží zpět na skladě. A já omylem stiskl accept. Tím jsem spor uzavřel a teď mám u objednávky finished. Nevím co s tím!
    Děkuji za odpověď

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno