S čím vám můžeme pomoct?
Vzhledem k tomu, že kupující je povinen provést celní odbavení, kontaktujte nejprve místní celní úřady, abyste věděli důvod zadržení:
1. Je vyžadován dovoz daně/dokladu. Zaplaťte daň/poskytněte doklad k celnímu odbavení.
2. Chybí doklad od prodejce. Kontaktujte prodejce, abyste získali požadovaný dokument, a poté proclení.
Pokud prodejce při poskytnutí dokumentu nespolupracuje, otevřete prosím spor na stránce objednávky a poskytněte oficiální dokument od místních celních orgánů k objasnění důvodu zadržení, aby AliExpress mohl zasáhnout.
Níže jsou uvedeny kontaktní informace k celnímu řízení v ČR:
Adresa: Budějovická 7, 140 00 Praha 4
Spojovatelka: tel. +420 261 331 111
- Zásilky do 10 dnů, žádné clo ani DPH. Česká pošta začala spolupracovat s Aliexpress.
- 13. Kdy se platí CLO a DPH za zboží z Aliexpress (Čína)
- IOSS číslo Aliexpress, adresa prodejce a faktura celní prohlášení
- 42. Celnice a Aliexpress, otázky a odpovědi
- 30. Celní řízení a zadržená zásilka z Číny / USA (Česká pošta)
- Časté otázky a problémy s celním řízením od 1.10.2021, reklamace, poplatkový lístek, zrušení plné moci u pošty, celní dluh, DPH, IOSS
- 61. Reklamace / otevření sporu na Aliexpress – jak aktuálně postupovat
Databáze odpovědí Aliexpress