Časté otázky a problémy s celním řízením od 1.10.2021, reklamace, poplatkový lístek, zrušení plné moci u pošty, celní dluh, DPH, IOSS

47
14519

Dnem 1.10. se nakupování na Aliexpress změnilo jen minimálně a to v povinnosti podávat v určitých případech celní prohlášení. Z každé zásilky do 150 EUR se totiž od 1.7 automaticky platí DPH přímo na Aliexpress. Důležité informace o DPH jsme psali před týdnem v našem článku Přesné informace o DPH od 1.10 na Aliexpress. Mění se vůbec něco a znáte IOSS číslo?

Aktualizace z 13.7.2021 : Určitě si přečtete tento nový článek o tom, že nákupy budou ještě lepší než byli doteď. Čtetě zde: Levné zásilky z Aliexpress ZŮSTÁVAJÍ. AliExpress otevře logistické centrum v Polsku před 11.11.2021

Z důvodu množících se problémů a otázek okolo zásilek, jsme kontaktovali celní správu České republiky. Požádali jsme je o vyjádření, proč dochází k tomu, že Česká pošta automaticky vyřizuje v některých případech celní řízení za občany bez podepsané plné moci. Již před 1. 7. 2021 celní správa a Česká pošta projednávali zastupování občanů v celním řízení a Česká pošta přislíbila, že nebude automaticky vyřizovat celní hlášení. Pouze se souhlasem zákazníka. Skutečnost je poněkud jiná a na podnět ze serveru ceskyali.cz se tím v příštím týdnu bude celní správa zabývat a následně jednat a ověřovat s Českou poštou, aby k tomu nedocházelo. O všem Vás budeme informovat jako první zde na webových stránkách. Nezapomeňte se přihlásit k odběru novinek

Přihlášení k odběru novinek

nebo notifikaci na webu (zvoneček v  právem spodním rohu), ať se o nových informacích hned dozvíte.

Jaký by měl být správný postup po objednání balíčku z Aliexpress?

  1. Objednám si zboží na Aliexpress.com (duležité přečist předem)
  2. Udelám si celní prohlášení předem přes eCeP (pokud znám číslo zásilky, je to nejlepší  a nejlevnější varianta) nebo počkám, až balíček dorazí do ČR.
  3. Počkám, až mě Česká pošta kontaktuje ohledně celního řízení. Rozhodnu se, zda si budu dělat celní prohlášení sám nebo mě bude zastupovat ČP (www.postaonline.cz/celni-rizeni – ZDARMA pouze do konce října 2021).
  4. Zadám veškeré údaje pro celní řízení přes eCeP nebo je vyplním na stránkách České pošty www.postaonline.cz/celni-rizeni a to včetně IOSS čísla (tohle číslo je důležité a říká, že jste již na Aliexpress zaplatili daň).
  5. Po skončení celního řízení mi Česká pošta odešle balíček domů bez jakýchkoliv poplatků.
  6. Při tomto postupu byste nic navíc platit neměli. Více se dozvíte dále v článku.

Jaký druh doručení mám vybrat při objednávce na Aliexpress, abych nemusel vůbec nic vyřizovat?

Pokud vyberete tento druh dopravy (který ale není vždy zdarma, ale stojí cca 10-40 Kč), tak by Vám měl balíček přijít domů bez jakéhokoliv podávání celního prohlášení. Tento balíček jde totiž přes překladiště v EU (např. Belgie) a celní řízení tedy probíhá v jiném členském státě EU. Do ČR tedy přijde balíček již proclený a doručený přímo k Vám domů.
Díky této dopravě bude mít sledovací číslo na konci písmeno F . Balíčky končící na písmeno F nepodléhají povinnosti celního prohlášení. Volbou dopravy Aliexpress Standard Shipping Vám zboží přijde mnohem rychleji, než obyčejnou dopravou – Free Shipping.

aliexpress standard shipping

POZOR: Doprava přes Aliexpress Standard Shipping ale není u každého produktu dostupná. Ale máme pro Vás řešení, jak najít stejný produkt na Aliexpress u jiného prodejce, kde tato doprava Aliexpress standard shipping k dispozici je. Stačí mít v prohlížeči přidanou pomůcku Aliexpress superstar a pomocí ní naleznete stejný produkt, častokrát i za levnější cenu. Pomůcka Vám kromě jiného zobrazí cenovou historii, jak se cena za poslední rok vyvíjela, zobrazí cenu v českých korunách, přeloží celý Aliexpress do češtiny, umožní Vám vyhledávání v češtině, takže nemusíte používat překladač. Aliexpress superstar Vám český výraz přeloží automaticky sám. Již 30 000 lidí si od nás nechalo poradit a využívá tento doplněk ke každodenním nákupům. Nakupujte i Vy chytře a nekupujte zbytečně předražené věci. Jde to opravdu i levně, pokud víte jak na to.




Kolik Vás bude stát zastoupení Českou poštou. 

Přímo na stránkách České pošty je k nahlédnutí tento ceník. A jak je vidět v bode č. 2, tak v režimu IOSS je pro soukromou spotřebu vyřízení ZDARMA (do Řijna 2021).

1. ZBOŽÍ DO HODNOTY 150 EUR PRO SOUKROMOU POTŘEBU (ZVLÁŠTNÍ CELNÍ REŽIM). Tento bod neplatí pro nákupy na Aliexpress do 150 EUR. 

1. Adresát dodá všechny potřebné údaje a zmocní ČP na www.postaonline.cz/celni-rizeni 97 Kč (cena je osvobozena od DPH)
2. Bez součinnosti adresáta 150 Kč (cena je osvobozena od DPH)

 

2. ZBOŽÍ DO HODNOTY 150 EUR PRO SOUKROMOU POTŘEBU (REŽIM IOSS -> platí pro Aliexpress)

Bez DPH S DPH
1. Adresát dodá všechny potřebné údaje a zmocní ČP na www.postaonline.cz/celni-rizeni v režimu IOSS Akční cena 0,00 Kč Akční cena 0,00 Kč
2. Bez součinnosti adresáta v režimu IOSS Akční cena 0,00 Kč Akční cena 0,00 Kč

 

POZOR AKTUALIZACE: Akční cena 0 Kč je platná u České pošty pouze do konce října 2021. Pak už se bude za službu platit. Přes eCeP to ale bude stále zdarma. Doporučujeme si tedy zvyknout na systém eCeP.

ceska posta cenik celni deklarace

 

Reklamace služby nesprávně vyměřené odměny za službu Celní deklarantství a žádost o opravu nesprávně vyměřeného Celního dluhu

Pokud zjistíte, že Vám byl nesprávně vyměřen celní dluh, máte právo požádat o zajištění opravy nesprávně vyměřeného celního dluhu.

Uvedeme příklad: Česká pošta za Vás již udělala celní deklaranství, ale bez Vaší součinnosti. Česká pošta si myslí, že DPH jste nezaplatili a řídí se tím, že balíček nemá IOSS číslo. Tím pádem po Vás chce za celní deklaraci 150 Kč (Tabulka 1 bod 2 Bez součinnosti adresáta) a zároveň Vám celní úřad vyměří DPH. České poště chyběla jedna velmi zásadní informace a to, že Váš balíček je z Aliexpress, které má IOSS číslo a tím pádem jste už DPH platili. Poplatek za celní deklaranství ve výši 150 Kč a vyměřená suma DPH byla stanovena chybně. Váš poplatek by měl být správně celkem 0 Kč.




Příklad 1: Obrázek od FB uživatele, který by měl reklamovat celní deklaranství a žádat o opravu dluhu.

celni deklarace 1

Příklad 2: Obrázek od FB uživatele, který by měl reklamovat celní deklaranství a žádat o opravu dluhu.

celni deklarace 2

Správný postup: Česká pošta za Vás udělá celní deklaranství, s nebo bez vaší součinnosti. Uvede IOSS číslo do zásilky. Za celní deklaranství dle ceníku České pošty neplatíte nic (Tabulka 2 bod 1 a 2 ). DPH Vám celní úřad nevyměří žádné, protože jste již zaplatili DPH v režimu IOSS na Aliexpress.




Pokud se tak nestalo, podejte žádost o reklamaci služby nesprávně vyměřené odměny za službu Celní deklarantství a žádost o opravu nesprávně vyměřeného Celního dluhu.

Žádost o opravu lze uplatnit prostřednictvím podání zaslaného na adresu:

  1. prostřednictvím elektronické podatelny [email protected]
  2. poštou na adresu Vyměňovací pošta Praha 120, K Hrušovu 293/2, 220 00 Praha 10 – Štěrboholy
  3. osobně na jakékoliv podací poště.

Ve většině případů chybí v celním řízení IOSS číslo Aliexpress (IM5280002556). Češka pošta totiž neví, že balíček je z Aliexpress a tím pádem provede celní řízení bez tohoto důležitého čísla. Provedete žádost o opravu a řeknete jim IOSS číslo Aliexpress. Vyměřené DPH a poplatky poště by měly být nulové.

Dali jste už někdy České poště plnou moc, aby vás zastupovala v celním řízení?

Pokud ano, tak Česká pošta každý váš balíček automaticky vyřídí v celním řízení. S tím jsou spojené náklady a zásilka se tak může prodražit. Pokud se ale jedná o zásilku z Aliexpress, který má IOSS číslo, tak by celní zastupování mělo být provedeno zdarma viz ceník České pošty výše. Akční cena ZDARMA je platná u České pošty pouze do konce Října 2021. Pak už se bude za službu platit. Přes eCep to ale bude stále zdarma. Doporučujeme si tedy zvyknout na systém eCep.

Věděli jste, že si můžete zrušit u České pošty plnou moc?

Plnou moc u České pošty lze zrušit přes e-mail, není třeba vyplňovat žádný formulář. Stačí napsat na obecný email [email protected] a požádat o zrušení. Nezapomeňte do emailu napsat adresu, na kterou byla plná moc udělena. Pokud jste se stěhovali, tak doporučujeme napsat více adres.

Budete i nadále nakupovat na Aliexpress?

Závěr:

Nakupování na Aliexpress v režimu IOSS do 150 EUR by se nemělo prodražit a cena, kterou zaplatíte na Aliexpress je konečná cena vaší zásilky.

Pokud máte nějaký problém s celním řízením, placením poplatků České poště nebo že vám vyměřil celní úřad DPH, i když jste ho automaticky na Aliexpress platili v režimu IOSS, tak nám prosím napište celý Vás případ do komentáře pod tento článek a zároveň se řiďte pokyny v našem článku. Našim cílem je, aby nákup na Aliexpress probíhal bez problémů od objednání až do doručení balíčku, stejně jak je tomu i v Německu.

 

 

Databáze odpovědí Aliexpress

47 KOMENTÁŘE

  1. No, ono stačí u Aliexpress hledat zboží které má „VAT include“ a nic dalšího neřeším.Nic v tomto případě tady neplatím a ani nevyplnuju žádné formuláře skrze proclení apod.A pak je druhá varianta…kdy zaplatím DPH prodejci na Aliexpress, kdy těsně před platbou poskoci finální cena o DPH a opět ať to pošle Číňan odkudkoli….tady už žádné lejstra nevypisuju, protože proc?Protože Česká pošta má s Ali smlouvu a tak jim prodejce údaje zanese do systému a já tady už nic neřeším.Takže vlastně trošku pro mě zbytečný humbuk, protože pokud jde většina zásilek přes EU tak neřeším vůbec nic a jede se jako před 1.7. či 1.10. A pokud jde z Číny tak zase zaplatím už na Ali a tady mi to nemůže nikdo stopnout skrze dohodu mezi ali a poštou…Měl jsem objednáno tak 30 balíčků a ani u jednoho jsem nezaznamenal jakýkoliv chaos který se na facebooku popisuje.A to nešly všechny přes EU.Žádná lejstra a prokazování…Pokud odvedu prodejci DPH tak nemá jakékoliv zadržení zásilky zde opodstatnění.Proto nevím k jakým by muselo dojít okolnostem abych byl vyzván k nějakému doplňování.

    • Dobry den, na Aliexpress urcite nemusite hledat zbozi, ktere ma DPH v cene. Veskere zbozi, ktere na Aliexpress mate a ktere smeruje do EU, tak ma automaticky DPH v cene. To ze nevyplnujete zadne formulare a ze se vas nic z toho netyka znamena, ze asi umite spravne nakupovat na Aliexpress a vybirate spravnou dopravu. Zasilku z Ciny Vam urcite muze kdykoliv stopnout a vyzadovat od Vas udelani celniho prohlaseni. Neni to bezne, ale probihaji i namatkove kontroly, pokud se celni sprave neco nezda. Jinak mame stejnou zkusenost jako vy, od zacatku nakupovani na Aliexpress (rok 2014) jsme jeste jednu jednou nedelali zadne celni prohlasovani. A to jsme si objednavali zasilky o hodnote vyssi nez 150 EUR. Je v tom potreba i kousek stesti.

  2. Dobrý den,já nenakoupila na Alli,ale u firmy Rivalenti,nikde nebylo psáno,že je zboží z Číny,před týdnem mi přišlo,abych vyplnila nějaké formuláře od pošty,zatím předběžná cena asi 250,-Kč,zatím nemám balíček a to jsem platila cenu halenky předem.Chtěla jsem ji na svatbu,ta už dávno byla,firma Rivalenti dělá mrtvého brouka,chtěla bych peníze za nedodanou vrátit,ať si balíček nechají,prosím o radu jak postupovat v tomto případě.Děkuji

    • Dobry den, bohuzel nezname firmu Rivalenti. Z toho co pisete predpokladame, ze se jedna o zasilku z tretich zemi, tedy podlehajici celnimu rizeni. Nase stranky a i clanek je formovany pro uzivatele nakupujicich na Aliexpress. I Vas proto doporucime zde nakupovat, protoze se Vam nestane, ze s Vami nebude nekdo komunikovat, nebo ze Vam nevrati penize.

  3. Dobrý den, máme objednané nějaké balíčky na Ali už asi měsíc zpátky. Už nám i psali že jsou v některé v ČR. Máme se obávat cla nebo ne? U pošty plnou moc zrušenou nemáme a nechceme platit tolik peněz navíc za malé věci do pár dolarů. Většina věcí byla s free shipping.
    Děkuji 🙂

  4. Dobrý den,
    měl bych bych dotaz, který se asi nikde neuvádí a to, kdy vyplnit formulář příchozí zásilky na eCep?
    1. dělat to pokaždé objednávce z Aliexpress?
    2. čekat než mě pošta případně vyzve? A teď otázka, když mě první vyzve pošta, nebude už pozdě a stejnak zaplatím poplatek poště, nebo když doložím, že zásilka má IOSS a DPH a tím již v ceně, tak zásilku pošle, dál bez dalšího poplatku.
    3. Píšete o dopravě Aliexpress standard shipping, že tam je zaručeno, že to dojde bez dalšího řešení či poplatků. Ostatní dopravy jako např. Cainiao super economy jdou přímo do ČR, nebo taky přes EU překladiště? Né vždy u věcí např. okolo 2$ se vyplatí dávat Aliexpress standard shipping. Např. v pátek mi s touto nejlevnější dopravou ležel ve schránce balíček bez dalších placení či doplňování údajů.

    Přijde mi, že okolo toho média udělala zbytečně velký humbuk, ale všechno se až nyní teprve ukazuje, jak to ve skutečnosti bude. Z počátku pošta nebo celnička úplně přesně nevěděla, jak to celý bude.
    Děkuji JJ

  5. Dobrý den!
    Chtěl jsem si udělat celní řízení z Ali přes ecep, ale formulář mí hlásí, že zásilka LT909475502NL není u dementní pošty známa. Přitom na tom formuláři ČP ji to najde. A jiné zásilky, začínající S000… mi to nenajde ani ecep, ani pošta. Kde může být chyba?

  6. Dobrý den!

    Reklamoval jsem u ČP to jejich proběhlé celní řízení (samozřejmě bez součinnosti aby měla ČP větší rito) a přišla mi odpověď:
    „Dobrý den,
    doložte prosím objednávku nebo fakturu s číslem IOSS a pak mohu podat žádost na Celní úřad.
    Kód IOSS může být také například uveden ve vaší komunikaci s podporou Aliexpressu.
    Bohužel pro celní účely nestačí jeho uvedení v textu emailu, tak jak jste to napsal.
    Děkuji za pochopení“
    Fakturu jsem nikdy žádnou na Ali nenašel, takže musím napsat na podporu Ali? Nebo je tam někde faktura přede mnou dobře schovaná?

      • DD, bohužel, již jsem si tím prošla, reklamovala jsem u ČP 2 celní řízení za zboží z Ali, kde na faktuře je sice uvedené DPH, ale na fa z Ali není uvedené IOSS číslo, které mi sice prodejce sdělil, ale ČP to nestačí a chce pouze fakturu se všemi náležitostmi včetně IOSS čísla, tj. mi reklamaci zamítli. U dalších 2 prodejci nereagovali, tzn.jsem IOSS čísla nezjistila a Ali mi vrátil plnou kupní cenu, tj. jsem prodělala na poplatcích poště. Budu opět řešit další 2 zásilky se stejným problémem, zatím čekám na vyjádření prodejců. Pozn. jedná se o zboží v nízké hodnotě max. do 20 EUR.

      • Dobrý den, jelikož jsem si s celní poštou tímto procesem prošla a vše, jak píšete zaslala v rámci reklamace, jelikož jsem uhradila poplatek při převzetí balíčku, který byl do 150 Euro a DPH zaplaceno při nákupu u Ali i tak balíček prošel celním řízením. K reklamaci se vyjádřili mimo jiné: Jak jsem již uvedla v předchozí komunikaci, pro podání žádosti na právní oddělení Praha Ruzyně je potřeba doložení dokladu (objednávka/faktura), na kterém bude identifikační číslo IOSS patrné. Ve Vámi zaslaných dokladech IOSS číslo nebylo. Tzn. reklamace zamítnuta, samostatně dodané IOSS číslo neakceptují a v případě, že prodejce Vám nevystaví onu fakturu anebo ani nereaguje, jako se mi stalo zatím ve dvou případech, tak smůla. Teď mám takto zase 2 další balíčky oba dva kolem 5 EUR, u jednoho doplatek Kč 202,- a u druhého 197,-. Jak víme, na Ali lze stáhnout fa, ale bez ono čísla, kterou Vám musí sdělit prodejce, ale to nestačí. Jeden z prodejců sice reaguje, ale vůbec nechápe co po něm chci. Prostě to nefunguje a nikde se nedovoláte a vydrbou s Vámi.

  7. Dobrý den, ráda bych se zeptala jak podat celní prohlášení, pokud se jedná o nestandartní číslo zásilky (nekončí číslem F), které nejde v ČR vyhledat?

  8. Dobry den,
    nemohli byste popsat postup pri nakupu zbozi za vice nez 150 EUR z Aliexpresu? Co je kde potreba vyplnit elektronicky aby si to clovek mohl proclit sam?

    • Dobry den, nejlepsi odpoved najdete asi zde: https://celnicka.cz/zasilky-nad-150-eur

      Zásilky nad 150 EUR se řeší ve standardním celním řízení, nevyužijete zde aplikaci eCeP. Svěřte celní prohlášení svému přepravci. Pokud nemáte zkušenosti se standardním celním řízením, je nejjednodušší svěřit svůj případ dopravci.
      Dodáte dopravci údaje, které bude potřebovat a plnou moc pro vaše zastoupení v celním řízení. Dopravce za vás vše vyřídí a při převzetí zásilky mu zaplatíte vyměřené DPH, clo a poplatek za zastupování.

      Musím využít zastupování dopravcem v celním řízení?
      Samozřejmě nemusíte, ale je třeba mít na paměti, že standardní celní řízení není zdaleka tak jednoduché jako práce s aplikací eCeP.

      Proto vřele doporučujeme obrátit se na služby vašeho dopravce, ten zpravidla má s celním řízením zkušenosti a ušetří vám tím pádem mnoho času. Standardní celní řízení je nutné použít rovněž pro podnikatelské zásilky. Zde se dozvíte jak máte postupovat i v případě, že zásilku dostáváte jako fyzická osoba pro vaši potřebu a zároveň pokud hodnota zásilky přesahuje 150 EUR

  9. Dobrý den jak je to se zásilkama se sledovacím číslem CZ×××× bez F na konci. V ecep systému mi čislo zasilky nejde zadat. Jak postupovat abych zasilku do systému zaregistrovala? V domění že se touto registrací spáruje zásilka a zaplacené dph kdy už podle údajů budou na poště vědět, že dph je již uhrazeno

  10. Dobrý den,
    poradíte i jak postupovat, pokud je jiná doprava než Aliexpress Standard Shipping? Pokud je zásilka odeslaná prostřednictvím Cainiao Super Economy, dostane sledovací číslo, které začíná na CZ…. Toto číslo je ale sledováno pouze na území Číny. Česká pošta tyto zásilky neeviduje, tím pádem ani nemám možnost zadat zásilku do formuláře eCeP. Jak mám postupovat, abych nemusel platit poplatky za celní řízení? Tohle je případ, kdy nemám možnost do procesu sám vstoupit a jsem odkázaný jen na zpoplatněné služby České pošty??? Není pravda, že by doprava Aliexpress Standard Shipping stála od 10 do 40 Kč, cena je často i přes 4 USD a více, což se už u zásilek s cenou okolo 1 – 2 USD nevyplatí. Děkuji za odpověď.

  11. Dobrý den,dnes mi přišel balíček z Ali,doručení Cainiao Super Economy Global.Cena zboží byla 71,95 Kč,z toho bylo 11,28Kč poštovné u zboží,objednáno 12.7 a doplacela jsem 200Kč,když jsem zadala vyhledávání balíku,tak proběhlo celní odbavení,u jiných zásilek se mi to ještě nestalo : https://parcelsapp.com/en/tracking/UU232363395CN

    Když rozkliknu detail objednávky tak je tam Vat included 12,40Kč ,to přece znamená že by mělo být vše ok,nebo se pletu? Děkuji za odpověď Twumová

  12. Mám čerstvou zkušenost:
    Zboží objednáno z ALI 31.8.2021, tedy již s DPH, což mám i na faktuře, kterou jsem si stáhnul u zboží. Dne 25.10.2021 mi byla do schránky vhozena Výzva k vyzvednutí zásilky na ČP s Dopatkem za DPH 42,-Kč + 150,-Kč za Služba pošty =192,-Kč. Po zadání čísla zásilky na stránkách ČP zjišťuji že dne 5.10.2021 byla zásilka převzata do přepravy ČP a tentýž den odeslán „E-mail adresátovi – výzva k upřesnění celních a adresních údajů.“ Samozřejmě ikdyž jsem zpětně prohledal email, včetně spamu či hromadných zpráv, tak jsem nic nenašel. Proto jsem dle návodu na ceskyali.cz podal reklamaci na nesprávně vyměřené odměny za službu Celní deklarantství a žádost o opravu nesprávně vyměřeného Celního dluhu.
    Reakce od ČP:

    Dobrý den,
    k Vaší reklamaci, která se týká zásilky č. UAxxxxxxxxAE sdělujeme následující:
    Na celní úřad může být podána žádost v rámci opravných prostředků.
    K podání žádosti na vrácení DPH na celní úřad je nutno doložit:
    – doklad, kde bude uveden číselný kód IOSS – objednávka, faktura, poštovní průvodka
    Na Vámi předloženém dokladu nebyl IOSS kód uveden
    Dále Vám sdělujeme, že je nutno zásilku nejdříve převzít a uhradit vyměřené poplatky. Zásilka je dle Světové poštovní úmluvy až do okamžiku převzetí příjemcem, stále ve vlastnictví odesílatele.
    Pokud zásilku nepřevezmete, bude po uplynutí úložní lhůty odeslána zpět odesílateli.
    Ještě Vás prosím o zaslání vyplněné plné moci.
    Aby ČP mohla v dané věci předložit právnímu oddělení celního úřadu Praha Ruzyně žádost o vrácení DPH, je potřeba předložení plné moci, aby mohlo dojít k uplatnění opravného prostředku.
    S pozdravem
    xxxxxx
    celní deklarant, Česká pošta, s.p., pošta Praha 120, celní deklarace, K Hrušovu 293/2, 102 00 Praha 10

    Požádal jsem tedy ještě deklaranta jakési průkazné potvrzení, že mi dne 5.10. skutečně zaslali email. Skutečně mi poslal jakýsi screen v pdf, kde je datum 5.10., ale to je vše; žádný prokazující email či č.zásilky: https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/54890676-cd3c-4771-a5bb-2d7b9993631d_l.jpg

    Takže ať si ČP pošle zboží v přepočtu za necelých 20,-Kč zpět do Číny 😉 Určitě nebudu vyplňovat všechny ty dokumenty, které nyní vyžadují.
    To jsem raději čas věnoval této zprávě o strategii ČP, která neposílá emaily…

  13. Potřebuji vyplnit celní prohlášení a zastavil jsem se na kolonce odesílatel . Nemám adresu na Aliexprse .Tak nevím jak dokončit . Dál mi to nepustí. Na stránkách Aliexpressu jsem adresu nenašel. Můžete mi jí poslat na email.

  14. Dobrý den,
    mám dotaz co se stane v případě že zruším České poště plnou moc zda mi zásilka přijde nebo se mi někdo ozve abych mohl poskytnout potřebné údaje.
    Mám e-identitu a zkoušel jsem vytvořit celní prohlášení na ecep ale nešlo mi zadat číslo zásilky zkoušel jsem zadat údaje které vidím u zásilek na aliexpressu např. CZ000009415366 nebo UG169093804YP ale systém nemůže zásilky najít takže nemohu vyplnit celní prohlášení.
    Mám na cestě ještě cca 10 zásilek nyní mi přišli 2 zásilky nikdo mě nekontaktoval a pošta po mě chtěla 205KČ za celní zastoupení tak jsem zásilky nepřevzal byli to položky za 20KČ a teď nevím jak postupovat dále předem děkuji za odpověď.

  15. Dobrý den,prosím o Váš názor na tuto věc. Dne 14.9.2021 byly zakoupeny u e-shopu „Poštovné zdarma.cz jedny „chytré hodinky“ SW75 ID 260367 v pořizovací ceně 299,-Kč a dne 17.9. další jeden kus identických hodinek. Na objednávkách jsou uvedeny jako odesilatelé obchody ležící na pevninské Číně.Oboje hodinky byly do Česka současně dopraveny 29.9.2021 v 16,49 hod. Jedny hodinky byly doručeny při pochůzce
    doručovatelky České pošty dne 5.11.2021 bez doplatku, druhé nebyly doručeny z důvodu „údajného nezastižení“adresáta doma a při následném vyzvednutí na ČP již byl vyžadován doplatek 213,84 Kč.
    Prosím,je postup celní správy, kdy na jedné zásilce je clo uplatněno a na druhé není, správný a vyměřené clo v pořádku?
    Děkuji

  16. Děkuju za super článek, hodně mi pomohl 🙂 nicméně mám dotaz.. projela jsem několik prodejců u zboží, které sháním, ale všechny nabízí „Cainiao super economy for special goods“, které je zdrama, případně „Cainiao standard for special goods“, které je za pár dolarů.. předpokládám, že abych nemusela řešit dph, tak mám zvolit to standard? U jiného zboží byla normálně doprava nazvaná Aliexpress standard shipping, a tak jsem neváhala, ale tady…

  17. Dobrý den,
    právě mi dorazily balíčky s doplatky za clo a samozřejmě celní řízení bez součinnosti. Všechny faktury k balíčkům mají VAT zahrnuty. Jaký je postup s reklamací prosím? Mám si balíčky vyzvednout vše zaplatit a reklamovat následně? Nebo balíčky nevyzvedávat a dát reklamaci předem. Dá se zjistit u ČP o které odesílatele se jedná bez vyzvednutí (balíčků na cestě je více)? Děkuji

    • Zadejte Aliexpress o vraceni penez pres spor nebo pres Live chat. Chyba zde je, ze prodejce neuvedl na balicek IOSS cislo, a to neni vase chyba ale chyba prodejce.

      Co se tyce vase druhe otazky, neda se to zjist, jake zasilky na Vas cekaji. Bohuzel ceska posta je v tomto velmi netransparentni a problemy s ni resila uz i COI

  18. Dobrý den, má zkušenost je taková, že česká pošta mi dělá celní řízení sama. Asi vlastní vinou jsem si nepohlidala způsob dopravy a systém Sun You s číslem zásilky SY……. Mi pošta přelepí číslem balíku, který mi nesdělí, nikde ho nenajdu a zásilku procli sama. Emaily na reklamaci budou dle operátora vyřízeny až po té co moje nepřevzatá zásilka odcestuje zpět prodejci. Praha mi řekla že v reklamaci nejspíše ani neuspěji i kdyby se stihla, že na zásilce nebylo IOSS číslo ani kontakt na mne.. už se stím pomalu smiřuji, jen doufám že způsob dopravy CANIAIO nebo jak přesně se to píše IOSS číslo obsahuje. Očekávám 30 zásilek… Nemáte prosím informaci jak je to a uvedenou dopravou CANIAIO? Moc vám děkuji za odpověď

  19. Pokud mi byl zaslán balíček omylem a nechci ho převzít. tzn. ani platit clo, atd. jak nejlépe postupovat. Děkuji

    • Postupujte tak, ze balicek neprevezmete, nereagujte na vyzvu a balicek se za nekolik dnu vrati zpet k prodejci. Dejte si jen pozor na ochrannou lhutu, aby jste mohli otevrit spor pro vraceni penez.

  20. Dobrý den, nevím jak zadat v aplikaci E-Cep číslo zásilky z čínského e-shopu. Aplikace nabízí jen jediného dopravce, Českou poštu. Číslo čínského dopravce nejde zadat. Co s tím??

  21. Dobrý den, reklamoval jsem u české pošty proběhlé celní řízení. Moji plnou moc Česká pošta nemá, ani mě neinformovala o příchozím balíčku (ač na balíčku bylo mimo jiné moje telefonní číslo uvedeno). Pošta mi naúčtovala 200Kč a na reklamaci odpověděla, jak uvádím níže. Je nějaká šance, jak těch 200Kč získat zpět?
    Děkuji

    Odpověď na reklamaci:
    Dobrý den,
    na základě Vašeho podání sdělujeme, že ohledně vystupování České pošty, s.p. (dále jen jako „ČP“) v kontextu problematiky zmocnění, dle Akt Světové poštovní unie (dále jen jako „akta SPU“) je ČP, coby určený provozovatel země určení, oprávněna předkládat zásilky k celní kontrole. Dle čl. 20 odst. 3 Akt SPU je ČP, jednající v roli určeného provozovatele země určení, oprávněna od zákazníků vybírat sazbu odvozenou od skutečný nákladů za zajištění celního projednávání zásilek za zákazníky, ať už jménem zákazníka nebo jménem určeného provozovatele země určení. Poplatek 150 Kč, kterým byla předmětné zásilka zatížena ze strany ČP, je uveden v platném ceníku služeb ČP (k dispozici na webu ČP, na adrese: https://www.ceskaposta.cz/…sty). Poplatek je v ceníku označen jako „Předložení jedné zásilky celnímu úřadu ve zvláštním režimu“.

    Současně ČP, v souladu s čl. 63d PROVÁDĚCÍHO NAŘÍZENÍ RADY (EU) 2019/2026 ze dne 21. listopadu 2019, nemusí pro účely předložení zboží k proclení jménem adresáta disponovat zmocněním, pokud tak bude učiněno prostřednictvím zvláštního režimu a osoba předkládající, tedy ČP, vybere DPH od osoby, pro kterou je zboží určeno, tedy adresáta. Ze strany ČP dochází k užití zvláštního režimu při dovozu zboží nízké hodnoty, přičemž ČP jedná s cílem vybrat DPH od osoby, pro kterou je zboží určeno a toto vybrané DPH uhradit celnímu úřadu, k čemuž je oprávněna na základě povolení k použití zvláštního režimu pro přiznání a odvod DPH při dovozu. Současně lze konstatovat, že ČP při podání návrhu na propuštění zboží do volného oběhu jedná vlastním jménem na svůj účet.

    Dále sdělujeme, že v daném případě Vám ze strany České pošty, s.p. (dále jen jako „ČP“) nebyla zaslána informace o zásilce prostřednictvím SMS zprávy, příp. emailového oznámení. Tento stav však byl způsoben absencí kontaktních údajů, tj. telefonního čísla, příp. emailové adresy, v rámci datové zprávy ITMATT, která je ČP zasílána ze strany odesílatele po podání zásilky v zemi původu a obsahuje veškeré informace o zásilce, vč. údajů o adresátovi, odesílateli a obsahu zásilky. Pokud by odesílatel v rámci datové zprávy ITMATT uvedl kontaktní údaje, ČP by Vám standardně zaslala oznámení prostřednictvím SMS zprávy, příp. emailového oznámení.
    ————
    S pozdravem
    Jana Škodová
    referent poštovního provozu
    odd. podpora Regionu PH
    Česká pošta, s.p.
    Bystřická 9
    140 00 Praha 4

  22. Dobrý den, objednala jsem z Ali v listopadu zboží v hodnotě cca 40 kč. Zboží přišlo asi po 2 měsících českou poštou a rovnou s doplatkem 200Kc bez předchozího upozornění. V objednávce bylo uvedeno free shipping a pak doručování jako combined delivery- přitom to přišlo samostatně. Za dva dny potom přišla podobné zboží opět s minimální hodnotou a opět doplatkem 200Kc. Prosím, je možné tomuto nějak předejít nebo jak můžu postupovat, abych se tomu vyhnula. Doplatek se mi zdá přemrštěný v porovnání s hodnotou zboží. V objednávce bylo uvedeno VAT included. Dekuji

  23. Na Aliexpress jsem si objednal zboží za 3 USD a bohužel jsem dal z nevědomosti dopravu „Cainiao Super Economy for special items“.Teď jsem dostal zprávu od České pošty, že proběhne celní řízení. Na faktuře mám VAT 21% a v objednávce VAT included. Předpokládám tedy, že jsem daň zaplatil při nákupu a neměl bych jí při proclení v ČR znovu platit. Ale číslo IOSS neznám a od prodejce jsem ho neobdržel. Prosím tedy o radu, jak teď postupovat.

  24. Dobrý den, co se prosím stane když za proběhlé celní řízení nezaplatim, když mi ho česká pošta přiveze domů. V emailu uvádí zaplatit hotově při převzetí balíčku. A když řeknu že balíček nechci st ho vrátí odesílateli? Jak to pak dále bude celé postupovat? Děkuji za odpověď. Doležalová

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno