Během přepravy se balíčky nachází v různém stavu. V návodu si projdeme jednotlivé stavy balíčků, takže budete vědět, co během doručení Vaší zásilky můžete očekávat.
Co znamenají jednotlivé stavy balíčků?
Během přepravy se balíčky nachází v různém stavu. V návodu si projdeme jednotlivé stavy balíčků, takže budete vědět, co během doručení Vaší zásilky můžete očekávat. Mezi stavy balíčků patří: Nenalezený (Not Found), Na cestě (In Transit), Vyzvednutý ( Pickup), Nedoručený (Undelivered), Doručený (Delivered). Vzhledem k tomu, že stav balíčku určuje systém, tak ho berte vždy jen jako orientační údaj. O tom, jak sledovat zásilky se dozvíte v návodu zde:
Sledování zásilekNenalezený – Not Found
Balíček nebyl v tuto chvíli nalezený. A v jakých případech Vám takový status například vyskočí? nenachází. Obecné vysvětlení:
- Dopravce váš balíček ještě nepřijal.
- Dopravce zatím nezadal informace o sledování vašeho balíčku.
- Sledovací číslo je nesprávné nebo neplatné.
- Balíček už je starý a informace k němu nejsou k dispozici.
Obecně platí, že poté, co prodejce zašle Váš balík, bude zpracováván dopravcem. Ten bude skenovat a zadávat informace o sledování do systému. Mezi těmito událostmi skenování a sledování dostupnosti v systému může být zpoždění. Zpracování obvykle trvá několik málo dní, proto se informace o sledování nemusí zobrazit okamžitě online. Proto pokud se Vám žádné data nezobrazí, tak to zkuste později znovu.
Přepravováno – In Transit
Balíček byl odeslán z původní země a je na cestě k cíli. Situace, které mohou nastat v tomto stavu balíčku:
- Váš balíček byl předán dopravci.
- Váš balíček byl odeslán nebo odešel z jeho země původu.
- Váš balíček dorazil do země určení a do celní kontroly.
- Váš balíček dorazil do cílové země a je dopravován pomocí domácí přepravy.
- Váš balík je v jiném stavu přepravy. Například je v jiné zemi jako tranzitní místo a odtud bude odvezeno do své cílové země.
Doporučujeme Vám sledovat status balíku s rozmezím 1-2 dnů, ať vidíte ty nejaktuálnější informace.
Doručováno – Pick Up
Zásilka je doručována nebo dorazila na místní doručování.
- Zásilka byla doručena do pobočky přepravce, kde je možné ji vyzvednout.
- Zásilka je právě doručována příjemci.
Pokud jste si jisti, že zásilka byla úspěšně doručena, ignorujte toto upozornění. V případě, že Vám zásilka nedorazila, doporučujeme kontaktovat dopravce za účelem domluvení nového pokusu o doručení nebo pokusit se zásilku vyzvednout u dopravce. Tipy: Každý dopravce má stanoven časový limit pro vyzvednutí zásilky – pokud jej nedodržíte, bude zásilka vrácena odesílateli.
Nedoručeno – Undelivered
Dopravce se pokusil zásilku dodat, ale neúspěšně. To se může stát z několika důvodů. Možné důvody neúspěšného pokusu o doručení:
- adresát nebyl zastižen v čase doručování.
- doručování bylo přeplánováno na později.
- adresát si vyžádal pozdější doručení.
- problém s adresou – nelze najít objekt nebo se jedná o odlehlou oblast.
Kontaktujte dopravce o vysvětlení.
Doručeno – Delivered
Zásilka byla úspěšně doručena k adresátovi.
Ve většině případů stav „doručeno“ znamená, že příjemce obdržel zásilku. Pokud tomu tak není, doporučujeme kontaktovat odesílatele nebo přepravce pro získání více informací.
Upozornění – Alert
Během přepravy se s Vaší zásilkou stalo něco nepředvídatelného. Nejčastěji se stává, že zásilka byla vrácena odesílateli, nastal problém na celnici, ztratila se, byla poškozena či něco podobného.
- Zásilka byla vrácena odesílateli z některého z následujících důvodů: Příjemce odmítl zásilku; Špatná / nekompletní adresa; Vypršel časový limit pro vyzvednutí; Adresát se přestěhoval; atd.
- Vaše zásilka mohla být zadržena na celnici z následujících důvodů: Obsahuje zakázané zboží, import obsaženého zboží je omezen, je potřeba zaplatit daň, atd.
- Zásilka mohla být zničena nebo ztracena při přepravě.
Pokud jste si jisti, že zásilka byla úspěšně doručena, ignorujte toto upozornění. V případě, že zásilka nedorazila a je v tomto stavu, tak doporučujeme podrobně analyzovat informace o sledování. Protože každý dopravce má mnoho různých stavů, ve kterých zásilka může být. Doporučujeme vám kontaktovat odesílatele nebo přepravce pro ujasnění situace.
Vyřazeno – Expired
Vaše zásilka je přepravována velmi dlouho a stále není doručena.
- V určitém stádiu transportu dopravce neposkytuje pro Vaši zásilku sledovací informace.
- Přepravce vyřadil informace o sledování.
- Váš balíček mohl být ztracen během přepravy.
V případě, že zásilka nedorazila, doporučujeme kontaktovat odesílatele nebo přepravce pro získání podrobnějších informací.
Jelikož je téma doručování balíčků opravdu obsáhlé, tak pro Vás připravujeme další návody, které Vám pomohou lépe porozumět tomu, jak to celé funguje. Častokrát za pozdní doručení nemůže prodejce v Číně, ale naši lokální dopravci. Vždy si hlídejte ochrannou lhůtu, ať nepřijdete o své peníze.
Prodloužení ochranné lhůty