V článcích 61. Reklamace / otevření sporu na Aliexpress jak aktuálně postupovat a 62. Vrácení peněz z reklamace na Aliexpress jsme Vám ukázali, jak vyplnit reklamační formulář a jak probíhá vrácení peněz. Může se ale stát, že s výsledkem reklamace nejste spokojeni. Proto se dnes zaměříme na podání odvolání a stížnosti k Vaší reklamaci.
Nejste spokojeni s rozhodnutím prodejce nebo Aliexpress?
Máte pocit, že Aliexpress rozhodl špatně? Že jste měli nárok například na celou sumu za zboží a nejen částečnou? Podejte odvolání/stížnost. Formulář na vyplnění odvolání (Appeal) najdete v detailech objednaného zboží úplně dole.
Odvolání můžete podávat z důvodu:
a) Nejste spokojení s výsledkem reklamace – popište detailně důvody proč
b) Nejste spokojeni se službami – opět popište, co konkrétně se Vám nelíbí
V případě, že jste neobdrželi objednávku, tak poskytněte Aliexpress oficiální dokument od České pošty. Aliexpress se Vám následně bude snažit vyhovět ve Vaší žádosti.
Jestli máte pocit, že opravdu bylo rozhodnuto špatně, tak určitě podejte odvolání. Nenechte se odbýt. Často u našich uživatelů vidíme, že s odvoláním uspěli, takže se nebojte ozvat. Svoji žádost potvrdíte tlačítkem Submit.
Připomínáme možnost nastavit si Aliexpress stránky do českého jazyka. Aliexpress již tuto možnost totiž nenabízí, ale to nevadí. Stačí si nainstalovat doplněk Aliexpress Superstar a můžete si stránky nastavit do jakého jazyka potřebujete. Více se dozvíte v článku 05 – Jak změnit jazyk ( ČEŠTINA ) na Aliexpress.
Přihlaste se k odběru novinek
nebo notifikaci na webu (zvoneček v právem spodním rohu), ať se o nových informacích hned dozvíte.Pokud se chcete poradit s ostatními nakupujícími na Aliexpress, tak se přidejte do skupinky na Facebooku ALIEXPRESS – česká poradna, zkušenosti, rady a tipy. Budeme rádi pokud se s námi podělíte o Vaši zkušenost s reklamací na Aliexpress dole v komentářích.
Dobrý den,
na Aliexpresu mám aktuálně otevřený spor již od 24. února…
Koupila jsem dávkovač mýdla. Poprvé nefungoval vůbec, senzor nezaregistroval ruku a motorek se vůbec nerozbehl. Aliexpresu jsem poslala videa a Aliexpres mi vratil peníze zpět. Následně jsem od toho samého prodejce koupila stejný dávkovač mýdla. U tohoto konkrétního kusu se sice motorek rozběhl, nicméně mýdlo nedavkuje. Opět jsem otevřela spor, nahrála všechna videa, videa i poslala prodejci mailem, jak chtěl. Od té doby je spor otevřený a nic se neděje. Ani prodejce ani Aliexpres s tim nic nedělá 🙁
Mám šanci s tím ještě něco udělat já?
Díky moc za případné rady a doporučení.
Dobry den, je nam lito, ze se vam neco takoveho stalo. To se nam nezda, ze by byl spor tak dlouho otevreny. ALiexpress ma nastavene mechanizmy omezene casem, takze pokud nereaguje prodejce, tak do toho vstupi Aliexpress a spor poresi na neho tim, ze vam penize vrati. do tydne musi byt problem urcite stale vyreseny.
Dobrý den,
abych pravdu řekl, tak jsem s novým AliExpressem naprosto nespokojen, protože dnes jsem podle vašeho návodu od pověděl na spor, ve kterém mi prodejce nabídnul počkat 20 dní, abych nepropásnul termín… Ale nikde tam není možnost, tak jako dříve návrh odmítnout!? Proč?! Potom jsem zjistil, že obchod je uzavřen, a já nemám žádnou možnost požadovat vrácení peněz, protože jsem nic neobdržel, a ani možná zboží nebylo odesláno, protože nejsou žádné sledovací údaje. A jak tam píšete, že mohu reklamovat tento spor, tak tam nic není. Jak se teď mohu domoci spravedlnosti – pokud náhodou to zboží nedorazí ani za těch 20 dní? Obdobně mám i druhý spor, protože nejsou žádné sledovací údaje, pokud nekliknu na nabídku prodejce nula korun zpět, tak bude platit jeho nabídka, nebo co mohu jiného udělat, než snížit cenu – A také proč, když jsem nic nedostal… Opravdu se mi tyto nové stránky nelíbí, a neumím se v nich orientovat, a nevím co mám dělat. Můžete mi poradit? Děkuji.
Dobrý den,
máte pravdu. Je to značně nepřehledné. Možnost odmítnout Návrh prodejce se zobrazí až po rozkliknutí Detailu sporu. Pozor, po odmitnutí Návrhu prodejce se zobrazí okno s dotazem zda požadujete změnu vašeho pův. návrhu. Pokud chcete předložit podpůrné screeny o falešném sledovacím čísle, tak musíte změnu potvrdit(ikdyž budete předkládat stejný návrh). V opačném případě už poté nelze žádné podpůrné důkazy ani doplnující komentáře předložit!
Co se týka toho uzavření obchodu, tak těch 20 dní navíc byl jen trik prodejce. Věděl, že po uplynutí 90+15 dní po údajném odeslání objednávky, se obchod u něhož aktuálně neprobíhá spor automaticky uzavře jako dokončený, tudíž žádné nároky již nelze uplatnit. Spor jste měl otevřít už po 10 dnech po údajném odeslání objednávky resp. pokud je sledovací číslo falešné.
dekujeme za vasi reakci Dalibore
Mám po letech na Aliexpressu jednu novou zkušenost. Objednal jsem věc za 12 stovek, prodejce odeslal pomoci DHL, tracking číslo jsem sledoval a po 5 dnech bylo najednou někam doručeno (mě ne). DHL potvrdilo, že někomu jinému v ČR. Prodejce to zdá se zabalil (už žádné produkty nenabízí a nereaguje) a já zůstal ve stavu, kdy nevím, co mám dělat. Vypadá to na šikmookého podvodníka. Spor mi to otevřít nenechá (příliš brzo, 84+15 dnů), označit za doručené to nechci (pak se po mě budou vozit, že jsem to dostal).
Zdravím, mám jen otázečku, když mám otevřený spor s prodejcem a již 2x jsem jeho návrh odmítl, napsal, že mám ukončit spor a otevřít nový s tím, že důvod, je, že zboží již nepotřebuji. Nejsem si úplně jistý, ale mám za to, že když spor zruším, již nebudu moci nový otevřít a tak se obchod ukončí ve prospěch obchodníka. Mám takové tušení, že je to slušný trik od obchodníka, jak na mě vyzrát a vyhrát 🙂
Prvotně jsem si myslel, aby neměl prodejce špatné recenze, tak chce volit tuto variantu, že zboží již nepotřebuji. Ale pak mě právě napadlo, že když to udělám, tak již nebudu mít žádnou možnost otevření nového sporu 😀
Předem díky za Vaši odpověď a názor na tuto situaci.
Urcite otevrete spor stale kdyz je potreba. Resit vec pres chat je rizikove, zdlouhave a aliexpress se do toho nemuze vlozit. resenim je spor. V soucasne dobe jiz aliexpress do sporu vstupuje automaticky, kdyz se kupujici a prodavajici nemuzou domluvit. Jeste se nam za 10 let nestalo, ze by nam nejaky spor zamitli a nas neprospech. A to jich bylo otevreno stovky. Zadny spor sam od sebe urcite nezavirejte. Pak uz bude cesta pouze reseni pres chat Aliexpress: https://www.ceskyali.cz/jak-nakupovat-na-aliexpress/64-jak-se-spojit-s-realnou-osobou-na-zakaznickem-centru-aliexpress-a-ne-pouze-s-robotem-eva/
Volba (Appeal) tam není, pouze (Contact Seller) a (Cancel Request)
Už jsem s Aliexpresem hodně nespokojen. Neuznává reklamace, je nespravedlivý vůči kupujícím, nový web je nepřehledný, pořád tam něco hledám. Poslední spor jsem měl, že se mi při objednávání nějak překlikla barva obalu na mobil na jinou barvu. Zjistil jsem to hned po zaplacení a nenašel způsob zrušení obchodu. Okamžitě jsem tedy napsal prodejci, ten to ale nečetl a poslal špatnou barvu. Asi 5x jsem pořád dokola psal o co jde a pořád zamítnuto, až Aliexpress rozhodl Vrácení zboží + peněz, což ti zloději vědí, že cena dopravy k nim je nehorázná a nepoužitelná, i to jsem jim psal, přesto rozhodli takto. Mám 778 objednávek za 102 tisíc, takže si myslím, že nějaké zkušenosti už mám, přesto tápu.
To jen nam lito, ze mate takove potize a rozumime, ze Vas to muze nastvat. Zkouseli jste hned kontaktovat zakaznickou podporu? Urcite to poresite pred Aliexpress chat, dokonce i dodatecne. zde je o tom clanek:
https://www.ceskyali.cz/jak-nakupovat-na-aliexpress/64-jak-se-spojit-s-realnou-osobou-na-zakaznickem-centru-aliexpress-a-ne-pouze-s-robotem-eva/
My jsme resili dodatecne par reklamaci, a vse stale v poradku vyreseno. Zkuste to taky a budeme radi, pokud nam zde napisete, jak to dopadlo. Predem dekujeme.
Dobrý den, zakoupil jsem kosmetický přístroj, který po půl roce přestal fungovat. Psal jsem prodejci a ten reagoval ať pošlu video apod. a od té doby nereaguje i když se stále připomínám. Jak mohu dál pokračovat prosím?
Děkuji
kontaktujte prosim aliexpress pres chat : https://www.ceskyali.cz/jak-nakupovat-na-aliexpress/64-jak-se-spojit-s-realnou-osobou-na-zakaznickem-centru-aliexpress-a-ne-pouze-s-robotem-eva/
Dobrý den, cituji: V případě, že jste neobdrželi objednávku, tak poskytněte Aliexpress oficiální dokument od České pošty.- co myslíte tím oficiálním dokumentem? Mám problém ČP oznámila, že mi balíček za 5600Kč doručila, uvádí to i v systému, ale já žádný nemám. Službu doručení jsem si Objednal od Aliexpressu. Ale balík i když byl nadrozměrný a do schránky se nevejde byl prý doručen. Stále se každý honí po nějakém odkliknutí na webu že bylo doručeno, ale nikdo mi nedal jasný důkaz že jsem balík převzal, nic jsem nepodepsal sousedé také nepodepsali žádné doručení a ČP mi řekla, že reklamaci doručení může otevřít jen odesilatel. Tak se ptám jaký dokument od české pošty chtít když ona říká, že zboží doručila? A reklamovat doručení nemohu a Aliexpres chce dokument od České pošty a ta mi říká, že mi žádný dokument a potvrzení nevydá neboť k potvrzení není potřeba osoba adresáta ani se neprovádí jeho identifikace ani neni nutné vhazovat lístek do schránky o nezastižení. Aliexpres mi stále odpovídá:
2024-01-12 08:10:10
The request is now finished
2024-01-12 08:10:06
A solution has been reached
AliExpress’s solution:
No Refund
otevřel jsem appeal. Kde je ta ochrana zákazníka když Aliexpres si myje ruce a vůbec ho nezajímá jak funguje jeho doručování s českou poštou.
Děkuji
Objednal jsem tři ks. myší k počítači. V balíčku byly jen dvě, ale ani tzy dvě nejsou v pořádku. Žádná z nich nefunguje, obě mají vadná tlačítka. Aliexpress mi reklamaci opakovaně zamítá. Poslal jsem k reklamaci dvě videa, na kterých je jasně vidět, že žádná z myší, když ji zapojím do PC nefunguje, ale Aliepress to zřejmě nestačí. Pořád po mne opakovaně vyžadují doklad z pošty, který nemám možnost sehnat, protože balíček byl poslán obyčejně a byl mi jen vhozen do poštovní schránky. Dále po mne chce Aliexpress, abych jím poslal video, na kterém je poštovní přepážka a zaznamenán celý postup při rozbalování balíčku na poště před svědky, což je další absurdní požadavek, protože Aliexpress musí vědět, že balíček poslali obyčejně a ne doporučeně. Reklamoval jsem předtím několikrát různé vadné či nedodané zboží, a reklamace byla zatím vždy uznána a peníze vráceny. Nevím, co se najednou s Aliexpress stalo, že se k zákazníkům začal chovat tak arogantně a nechce uznávat oprávněné reklamace. Pokud mi tato zatím poslední reklamace nebude uznána, přestanu na Aliexpress nakupovat. Už se z něj stává velice rizikový obchod. A to jsem za posledních pět let na Aliexpress nakoupil několik stovek položek, a chovají se najednou ke mne jak k nějakému podvodníkovi.
Dobry den, toto co popisujete je velmi nestandardni situace. Na aliexpress jste jiz provedlo desitky tisic nakupu, otevreli stovky sporu ale nikdy jsme s tim problem nemeli. Byl spravne nahlasen problem? Snazte se komunikovat primo na chatu s Aliexpress. https://www.ceskyali.cz/jak-nakupovat-na-aliexpress/64-jak-se-spojit-s-realnou-osobou-na-zakaznickem-centru-aliexpress-a-ne-pouze-s-robotem-eva/