31 – Nový způsob otevření sporu / reklamace na Aliexpress

13
8762


Vzpomínáte si na změnu v přihlašování na Aliexpress? Tak teď je tady další novinka, která se týká otevření sporu na Aliexpress. Pořád můžete zboží na Aliexpress reklamovat, ale rozložení a výběr jak reklamaci provedete je trošku jiný. Pro znázornění a vysvětlení změn je zde pro Vás tento návod. Určitě se podívejte i na starý návod Reklamace aneb jak otevřít spor na Aliexpress, najdete tam další užitečné informace. Nezapomínejte, že spor můžete otevřít i po vypršení ochranné lhůty, a to do 15-ti dnů.

Z důvodů změny vzhledu Aliexpress jsme udělali nový článek na otevření sporu na Aliexpress. Přejděte prosím na tento nový článek -> 61. Reklamace / otevření sporu na Aliexpress – jak aktuálně postupovat

 

1. Chci otevřít spor nebo-li reklamaci

Tlačítko přes, které otevíráte spor je na stejném místě jako předtím, takže stačí kliknout na Open Dispute a otevře se Vám reklamační formulář.

 

Nove otevreni sporu open dispute aliexpress reklamace 2

 

2. Proč chci otevřít spor

Pro otevření sporu/reklamaci můžete mít několik důvodů, například zboží dorazilo poškozené, přišla Vám jen polovina objednávky, špatná barva či velikost nebo balík nedorazil vůbec. Aliexpress začátek reklamace rozdělil na Refund Only a Return Goods.

Refund Only znamená, že Vám zboží nedorazilo a požadujete vrácení peněz nebo Vám dorazilo např. poškozené zboží a požadujete také částečné vrácení peněz, ovšem bez zaslání zboží zpět prodejci. Doporučuji vždy požadovat celou částku peněz.

Return Goods znamená, že chcete vrátit zboží a vrátit celou částku peněz, kterou jste za zboží zaplatili. Při této volbě však platíte poštovné VY, ne prodejce.

V návodu se tedy podíváme detailněji na první možnost, a to Refund Only. Klikněte tedy na Refund Only.

 

Nove otevreni sporu open dispute aliexpress reklamace 2

 

3. Vyplnění formuláře Refund Only

Objeví se Vám tento formulář, který si teď projdeme otázku po otázce.

 

Did you receive the item

obdrželi jste svoji objednávku ANO/NE. Zaškrtněte podle Vaší situace. V našem příkladu jsme balíček neobdrželi, takže zaškrtáváme No.

 

Reason for refund request

vyberte důvod Váši žádosti o vrácení peněz.

  • Logistic tracking problem – např. nefunguje Vám sledovací číslo k objednávce, takže se nemůžete podívat, kde se nachází. Můžeme se ještě zařadit, že balíček vůbec nedorazil.
  • Customs problem – problémy s celnicí
  • Package send to a wrong address – balíček byl zaslaný na špatnou adresu

Nove otevreni sporu open dispute aliexpress reklamace 2

 

V našem případě vybíráme možnost Logistic tracking problem. Please specify the reason  – zde musíte vybrat další z možností, a tak více specifikovat Váš problém.

  • Purchase Protection is running out, but package is still in transit – ochranná lhůta k nákupu se blíží ke konci, ale balíček je stále na cestě.
  • Package was returned to seller by shipping company – dopravní společnost vrátila balíček prodejci
  • No tracking information – nedostali jste žádné sledovací číslo a tudíž nevíte, kde se Váš balík nachází

Nove otevreni sporu open dispute aliexpress reklamace 14

 

Refund Amount

Vyplňte částku peněz, kterou požadujete vrátit. Pokud jste neobdrželi své zboží, tak vyplňte určitě celou sumu. Rozmezí, ve kterém se můžete pohybovat je zobrazeno červeně. Nemůžete tedy po prodejci požadovat větší množství peněz, než jste za něj ve skutečnosti zaplatili.

Nove otevreni sporu open dispute aliexpress reklamace 15

 

Please write your request detail

Napište prodejci, co se stalo a proč žádáte vrácení peněz. My v této žádosti prodejce žádáme o zaslání jiného sledovacího čísla. Sledovací číslo, které nám zaslal, totiž nefunguje. Důvodů proč si přejete vrácení peněz může být hodně. Například: Prodejce Vám zaslal špatnou velikost oblečení, kabelka zapáchá a nejde to vyvětrat, zboží neodpovídá produktovým informacím, tabulka velikostí neodpovídá zboží, které jste obdrželi atd. Nedejte se odbýt. Pro překlad můžete použít Google Translator nebo napište do diskuze na www.AliRecenze.cz, někdo Vám určitě poradí.

 

Upload Evidence (Optional)

Všechny kolonky s červenou hvězdičkou musíte povinně vyplnit, ale přílohy jsou dobrovolné. V případě, kdy Vám balík ani nedorazil, tak nemáte, co byste tam nahráli. Pokud ale nesedí velikost zboží nebo nefungují vánoční světýlka, tak všechno foťte a nahrajte na video. Jestliže nesedí velikost oblečení, tak vyfoťte danou věc i s centimetrem a doložte k tomu klidně printscreen tabulky z produktových detailů prodejce. Máte nárok na vrácení celé částky peněz! Fotografie nahrajete přes tlačítko Browse, nahrát můžete maximálně 3 fotografie a každá z nich nesmí překročit 2 MB. Video je možné nahrát pouze jedno s maximální velikostí 500 MB, a to přes tlačítko Add Video.

Nove otevreni sporu open dispute aliexpress reklamace 15

Takto vypadá celý vyplněný formulář. Překontrolujte si údaje a potom klikněte na Submit. Tímto odešlete svoji reklamaci prodejci.

Nove otevreni sporu open dispute aliexpress reklamace 2

 

4. Chybová hláška

Je možné, že se Vám po kliknutí na Submit zobrazí tato chybová hláška. Nic se neděje, přejděte zpět do detailů objednávky Order detail a tam uvidíte jestli se formulář odeslal nebo ne. Pro takové případy si raději vždy napsaný text připravte někam do souboru „bokem“, abyste ho mohli znovu použít.

Nove otevreni sporu open dispute aliexpress reklamace 2

 

5. Stav Vaší reklamace

Po odeslání reklamačního formuláře musíte mít u zboží napsáno Dispute in Progress. Když kliknete na Dispute in Progress, tak se dostanete do detailů Vaší reklamace.

Nove otevreni sporu open dispute aliexpress reklamace 2

 

6. Aktuální stav Vaší reklamace

Aliexpress také změnil zobrazení časové osy, jak se Vaše reklamace vyvíjí. Historii Vaší reklamace Dispute History uvidíte po kliknutí na Dispute in Progress. Tady vidíte, jak se bude Váš spor vyvíjet. V této záložce můžete také změnit stav Vaší reklamace. Když kliknete na Update Reason, tak můžete aktualizovat změny v reklamaci. Na této stránce můžete přidávat nové přílohy, důkazy, aktualizovat či změnit komentář. Například, že Vám už dané zboží dorazilo.

Sledujte také řádek Reminder, tady vidíte čas, do kdy Vám prodejce musí odpovědět! V případě, že neodpoví na Vaši reklamaci, tak se spor automaticky uzavře a Vy získáte požadovanou částku peněz zpět na Váš účet.

V časové ose vidíte prostřední puntík Aliexpress Steps In, tzn., že pokud se s prodejcem nedohodnete na žádném řešení, tak Aliexpress do Vašeho sporu vstoupí a pomůže Vás rozsoudit.

Nove otevreni sporu open dispute aliexpress reklamace 2

 Žlutě jsou označený Vaše kroky, kdy jste objednávku zaplatili a kdy jste otevřeli spor. Modře jsou zobrazeny kroky prodejce. Na obrázku vidíte, kdy prodejce objednávku odeslal a pod jakým sledovacím číslem (Tracking Number).

Nove otevreni sporu open dispute aliexpress reklamace 2

 

Teď jsme si probrali otevření sporu s prodejcem a v dalším návodu se podíváme na pokračování tohoto sporu. Přejděte do článku Ukončení sporu/reklamace a vrácení peněz.

Nepřehlédněte také důležitý článek o prodloužení ochranné lhůty:

Prodloužení ochranné lhůty

 

Doporučujeme také článek Nike – 5 tipů jak poznat, že se jedná o fejk nebo Celní řízení a zadržená zásilka z Číny / USA (Česká pošta). A aby pro Vás bylo nakupování na Aliexpress, co nejjednodušší, tak doporučujeme stránky www.AliRecenze.cz. Můžete tam přidávat recenze na zboží zakoupené na Aliexpress. Už teď tam najdete přes 1000 recenzí od ostatních nakupujících. Dále je zde pro Vás připravená rozsáhlá diskuze o Aliexpress. Nemusíte se bát na cokoliv zeptat 🙂 Pokud hledáte ověřené prodávající a produkty, tak ty najdete v sekci produkty na www.CeskyAli.cz. A jestli Vám nesedla velikost objednaného oblečení nebo jste si jen objednali větší balení doplňků do domu, tak je prodejte v Aliexpress BAZARU na stránce www.AliManiacky.cz.

 

Databáze odpovědí Aliexpress

13 KOMENTÁŘE

  1. Dobrý den. Jak postupovat v případě, že zboží vůbec neodpovídá. Objednal jsem adaptér pro externí připojování HDD do USB portu a přišlo mi 7 vložek do zámku s klíči?

  2. postupuju u vyplnění sporu dle návodu, vyplním celou částku – 0,85$ , ale vyskakuje na mě hláška
    „Please enter numbers 0-9 with two decimal places only – e.g. 2354.75“ a přitom to mám vyplněné OK a nejde mi odeslat spor. Máte někdo s tím zkušenosti proč tomu tak je?
    děkuji

  3. Prinosny komentar od Tom Kamin

    Jak řešit reklamaci? Prodejce mi nechce poslat prachy zpět? Mám uzavřít spor? Odpovědi dole.

    Čau, dobrý den. 😀
    Chtěl jsem vytvořit Manuál na reklamace na AliExpress, založený na mé mnoholeté zkušenosti a ani nevím kolik set objednávek 😀
    Takže tady je :

    Jaká je záruka na Ali?
    Po potvrzení přijetí balíčku – ať uz vámi nebo když zapomenete a necháte aby Ali sám doručení potvrdil – máte 15 dní na otevření „sporu“ aneb oficiální řešení s podporou firmy AliExpress.

    Spor / Dispute?
    Spor je vlastně postup při kterém zboží „reklamujete“ Všechna komunikace, důkazy, požadavky apod jsou zaslány nejen Aliexpressu tak Obchodu od kterého jste zboží koupili.

    Po mé zkušenosti s reklamaci X výrobků a vyhození několika deseti tisíc Kč z okna….

    !!!!
    Nikdy se nedomlouvejte ve zprávách přímo s prodejcem / obchodem. Dost často se stává že vás donutí spor uzavřít že vám pošlou produkt znova a nikdy nic nepřijde!

    Osobně odmítám nabídky od prodejce v dispute tabulce a přijímám až se do sporu zapojí AliExpress. Už se mi mnohokrát stalo že jsem dostal plnou částku zpět i když nešlo o plně nefunkční produkt jen kosmetickou závadu apod. A to i třeba vrácení 4500 Kč

    AliExpress vám nikdy nebude nabízet zaslání nového produktu nebo podobné divnosti.
    Většinou nabízí jednu nebo obě z těchto možností
    1. Vrácení části nebo plné ceny produktu
    2. Zaslání produktu zpět a vrácení celé částky

    Zatímco prodejci vám často zkouší nakecat že pošlou nové součásti, celý produkt atd. Je vážně lepší jim nevěřit, protože jakmile vám vyprší 15 denní lhůta na reklamaci, máte smůlu. Můžete jen doufat že prodejce je solidní.

    Takže na zakončení. Mé tipy na řešení reklamaci:

    Při reklamaci vždy zašlete co největší množství fotek a ideálně i videí, aby jste popsali přesně stav, problémy apod.

    Při zadávání částky kterou chcete vrátit pište vždy plnou cenu produktu, často AliExpress vyhoví a i kdyby ne, hodnotu určí oni.

    Nejlépe čekejte na to až se zapojí do sporu aliexpress, pokud vám tedy prodejce nechce vrátit plnou částku sám bez zaslání produktů zpět. Ale to se nestává 😀

    Hlídejte si každý balíček! Když nepřijde do 60 dní (nebo 50, atd. U každého produktů může být jinak) co nejdříve otevřete spor a nechte si peníze vrátit. Máte na to právo.

    Díky za čtení, doufam že jsem někomu pomohl, dotazy popř opravy pište do komentářů.

    • Dobrý den, můzete mi prosim poradit jak vyreklamovat radio do auta za 6 tacu co nam po 3 mesicich prestalo fungovat. Psali jsme obchodnikovi (isudar) ale neodpovida. A open dispute nejde spustit. Uz ubehlo 15 dni. Co mame delat?

  4. Dobrý den!
    Nevím jak postupovat při vrácení peněz, když mi bylo strženo z karty skoro 16000 kč ale nevytvořila se zádná objednávka.
    Nemáte prosím radu?
    Děkuji!

  5. Hezký den,

    zakoupil jsem zboží na Ali…. ale přišlo jiné zboží než jsem objednal…. Jak prosím mohu postupovat s reklamací – sporu… Mám potvrdit, že mi přišel balíček? Prosím o radu.
    Prodejce trvá na tom, ať vytvořím novou objednávku a že mi dá slevu… ale to já nechci.
    Děkuji

  6. Dobrý den,
    Mám totožný problém jako Roman.
    Stržené peníze, nevytvořená objednávka, nedorazilo potvrzení.
    Co s tím
    Jarda

  7. Ahoj. Měl jsem spor o špatně dodaném výrobku, dostal jsem zpět vyrovnání, ale teď se výrobek rozbil. Jak mám postupovat, když už nejde otevřít spor a prodejce nekomunikuje?

  8. Zdravím. Poprvé řeším problém. Přibližně 12 hodin před uplynutím konečné lhůty na doručení jsme chtěl otevřít spor z důvodů nedoručeného zboží. Spor však otevřít nešel, postoval hlášku, že zboží bude určitě doručeno a v případě že ne, abych spor otevřel až po uvedených 12 ti hodinách. Po této době jsem opět chtěl otevřít spor pro nedoručené zboží, ale obchod jako takový je uzavřený a další možnost otevření sporu již nenabízí. Řešil již někdo ? …. pokud ano jak ?

  9. Dobrý den. Mám identický problém jako Jiří. Před uplynutím konečné lhůty spor nešlo otevřít a teď den po uplynutí lhůty otevřít také nelze. Obchod se tváří jako uzavřen včetně potvrzení , nikoliv z mé strany. Doručení zásilky bylo prodejcem bez mého zásahu již prodlužováno. Trasování ukazuje,že je zboží v ČR již od 8 března bez pohybu. Prosím o radu jak postupovat.

  10. Koupil jsem vypínač dotykový WIFI. Ovládat jde pouze přes WIFI a dotykem nefunguje. Posláno i video a foto. Mám otevřený spor. Uznáno a mám vrátit zboží a bude mi vrácena celá částka. Byl mi poslán čárový kód na bezplatné vrácení zboží přes DHL. Problém je v tom ,že kód není platný a PPL mi nevezme balíček ,protože jim nejde načíst kód ,který mi poslali. Potřeboval bych poradit kde mám napsat ,že ten kód je nefunkční. Pořád mi vaskakuje a chodí mejly ,že mám rychle do datumu 20.2. vrátit zboží jinak nic nedostanu. Nevím kde mám napsat. Díky za radu.

    • Dobry den, zkouseli jste kontaktovat DHL naprimo? Zkouseli jste DHL point, kde zasilku vlozite do boxu? Napsali jste prodejci, ze kod, ktery vam poslal neni platny? Asi bych se nebal, ze by jste nedostali penize z Aliexpress. ALe je samozrejme potreba hned problem resit bud s prodejcem nebo Aliexpress. Dnes jak pisete, je „posledni“ den tak napiste prodejci.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno