Nakupování na Aliexpress je doslova hračka. Stačí když se řídíte našimi návody a rozumíte všem pojmům, které Aliexpress používá. Každá objednávka na Aliexpress prochází určitým stavem. V tomto návodu si řekneme, co různé stavy znamenají. Začneme v pořadí od samotného objednání až po potvrzení přijetí zásilky.
Stavy zásilek – kde se nachází můj balíček?Stavy objednávek na Aliexpress
Popis stavu objednávky najdete přímo v My Aliexpress a to tak, že se vyberete možnost My Orders. Nebo také v emailech, které Vám zašle Aliexpress při změně stavu objednávky. Teď se podrobněji podíváme na jednotlivé stavy objednávek, které se Vám v Order Status mohou objevit.
1. Awaiting Payment = Aliexpress očekává zaplacení zboží
Tento stav objednávky znamená, že jste objednávku ještě nezaplatili. Kliknutím na Pay Now objednávku zaplatíte. Může se stát, že i když jste objednávku již platili, stále vidíte tento stav. Zkontrolujte si Váš bankovní účet, zda Vám platba kartou proběhla v pořádku a je v nezaúčtovaných transakcích.
2. Payment being verified = ověřování platby
Tento stav se vám objeví po každé zaplacené objednávce. Znamená to, že Vaše platba je ověřována. Aliexpress platbu ověřuje do 24 hodin, ale většinou je ověřena dříve. S ověřováním platby nebývá žádný problém. V tomto stavu je možné ještě objednávku zrušit bez souhlasu prodejce.
Pokud je platba ověřena, přechází do stavu Awaiting shipment a čeká na odeslání. Ve spodní části objednávky běží čas, do kdy musí prodejce objednávku odeslat. Pokud ji neodešle do tohoto termínu, objednávka se automaticky uzavře a Vám se vrací peníze na účet. O vrácení peněz nemusíte žádat. Vše se děje automaticky pres Aliexpress. Lhůtu pro odeslání můžete prodejci prodloužit pomocí tlačítka na Extend processing time. V tomto stavu je možné objednávku také zrušit, avšak se zrušením již musí souhlasit i prodejce. Jakmile prodejce zásilku odešle, přeskočí objednávka do stavu Awaiting delivery – čeká na doručení. Opět po rozkliknutí objednávky vidíte v horní polovině stránky lhůtu, do kdy vám běží ochranná lhůta. Lhůtu lze se souhlasem prodejce prodloužit. To můžete udělat sami, nebo o to požádat prodejce. Odkaz na prodloužení doby naleznete v detailu objednávky v bodě 3 – Extend Purchase Protection. V tomto stavu se již nedá objednávka zrušit. Více v tomto článku Zrušení objednávky Tento stav objednávky se vytvoří po doručení zboží a po kliknutí na tlačítko Confirm Goods Received nebe automaticky po vypršení lhůty. Zkontrolujete jestli zboží obsahuje všechny díly a odpovídá kvalitě. Až potom potvrďte přijetí. Objednávka se tedy uzavře a přeskočí do stavu Finished, popř. Fund processing. Fund processing znamená, že Aliexpress uvolní peníze prodejci za jeho zboží. Pro Vás je tato informace nepodstatná. Důležité je, že do 15. dne po potvrzení přijetí můžeme otevřít spor. Nesmíte ale po přijetí hned vyplnit hodnocení prodejce a zboží (Leave Feedback). Pokud jsme nestihli potvrdit přijetí zboží, objeví se hláška – Confirmation Time out. Ničemu to ale nevadí. Objednávku zastavil přímo Aliexpress. Následně objednávka přejde do stavu Frozen Order = zmrazená objednávka. Značí, že je Aliexpress prodejce něčím podezřelý a v 99% případů je objednávka zrušena. Kupujícímu jsou peníze automaticky vráceny zpět na účet. Tento stav se objeví, když objednávku zrušíte. Peníze jsou vám opět vráceny na účet do několika dnů. Stav objednávky po uzavřeném sporu. Následuje vrácení peněz na stejný účet, ze kterého byla objednávka placena. Určitě se podívejte na článek Jak sledovat zásilky
Budeme rádi když se s námi podělíte v komentářích o Vaše zkušenosti s doručování objednávek. Přihlaste se k odběru novinek 3. Awaiting shipment = čekání na odeslání
4. Awaiting delivery = Zboží bylo odesláno a čeká se na doručení
5. Finished nebo Fund processing = ukončena objednávka
6. Pozor na dalšie stavy objednávok
A. Frozen order ( Suspicious Order )
B. Cancel order / Closed
C. Dispute finished
Pokud se chcete poradit s ostatními nakupujícími na Aliexpress, tak se přidejte do skupinky na Facebooku ALIEXPRESS – česká poradna, zkušenosti, rady a tipy nebo se zapojte do diskuze na webu alirecenze.cz.
A jestli Vám nesedla velikost objednaného oblečení nebo jste si jen objednali větší balení doplňků do domu, tak je prodejte v Aliexpress BAZARU na stránce www.AliManiacky.cz.
Objednala jsem zboží a sledovala co se s ním děje. Bohužel nyní mi hlásí The consignment has been sent back in the country of origin. ( 2018-12-07 00:00 GMT-7 ). To znamená, že ho nedostanu a tudíž mám otevřít reklamaci?
Dobrý den,
chtěl jsem se zeptat. Při mé první objednávce mi po stavu objednávky >> „【Czech Republic】 The customs clearance is completed. “ skočil tento status „【Czech Republic】 Delivery failed.【 Reason: 】 “
Jak jsem psal jsem na Ali záčátečník a nevím co dál :-/
Děkuji za odpověď.